Vitt överallt

Det är galet vad mycket det snöar. Igår bara vräkte det ner och idag likadant. Allting blir förvisso väldigt vackert och Maja älskar det. Men jag var så redo för vår nu. Varför kunde inte det här kommit i december, eller januari eller februari. DÅ ska det vara vinter. Men då fick vi bara regn, regn, regn, regn och grått och trist och kallt. Jag måste erkänna att jag tycker att det är mysigt. Och jag gillar ju snö. Men det var helt enkelt dålig timing. Jag är iallafall glad att jag inte längre är ute och delar post. Och tänker på mina gamla kollegor (J hade "tur" och blev sjuk så han ligger hemma iallafall) och min make och hans nya kollegor som måste ge sig ut i det här. Det är så vidrigt att vara brevbärare sådana här dagar när det vräker ner och de inte hinner med att ploga. En dag för några år sedan minns jag att det var så mycket snö att det inte gick att cykla så jag fick gå runt ett helt område med en vagn. Jag grät för att det var så kallt och vått och vidrigt jobbigt. När A var klar med sin runda kom han och hjälpte mig iallafall. Annars  hade jag aldrig kommit in den dagen.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kan inte annat än att hålla med. FY för snö i april ( nåja, slutet av mars... ). Minns när jag delade ut GT och det var typ en meter snö ute, tog typ tre timmar mer än normalt och jag grinade mig igenom rundan.

2008-03-25 @ 11:21:44
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0