Trehundra frågor

Kära Stina hade en lista på sin blogg och jag kan INTE stå emot listor... Även när de innehåller 300 frågor och många ganska underliga sådana. So, here goes nothing.

1. vad heter du? (ditt riktiga namn)
Magdalena

2. vad kallas du?
Magda, Madde, Dosi, Dosan är väl de vanligaste.

3. vad vill du bli kallad?
Jag känner mig mer som en Magda än en Madde, men det går bra med vilket som.

4. födelsedatum?
maj 1981

5. stjärntecken?
Oxe

6. lunar?
Fanns där som Vinden i många år, men jag verkar ha varit för inaktiv (inte varit där på ca 6 år) så jag finns inte kvar.

7. msn?
Japp. Är väl oftast på en stund varje dag.

8. helgon?
Nope

9. vart bor du?
Kungsbacka

10. vad har du för mobil?
Sony Ericsson Z610i och jag älskar den. Men när Iphone kommer som 3G och svenskt abonnemang blir det lätt en sådan.

11. har du en egen dator?
Ja en bärbar HP som är lite laggig när man spelar Wow, men annars superbra. Dessutom med fjärrkontroll så man kan ligga i sängen och titta på Bones. :D

12. vem är din/dina bästisar?
Bästisar. ;) Melissa, Marie, Jessica, mina systrar

13. har du något husdjur?
Inte nåt

14. vad ska du göra i sommar?
Njuta

15. favoritfärg?
Svart, vit, brun, lila

16. turnummer?
4, 6, 11

17. vad älskar du mest?
Min familj och mina vänner

18. intressen?
Umgås med familj och vänner, musik, tv & data spel, att skriva, göra smycken, göra hemsidor (även om det var längesen nu), tv-serier

19. favoritband?
Varför måste det vara ett band? The ark isåfall.

20. favoritlåt med ditt favoritband?
Hmm älskar Disease

21. namnsdag?
22 juli och 9 december tror jag

22. vad skulle du vilja heta? (för-andranamn-efternamn)
Matilda ville jag så gärna heta att jag höll på att lägga till det som ytterligare ett andranamn i högstadiet.

23. vad heter du på din msn just nu?

Ingen aning...


24. hur många online?
Jag är inte online...

25. vem är nummer 15?


26. vem har du blockat?
Inte någon tror jag

27. hur många olika grupper har du?
Grupper?

28. har du några olästa mejl på hotmail?
japp kedjebrev

29. har du några nya kommentarer på bdb?
Är inte medlem i bilddagboken
 
30. isf hur många?


31. hur ser din drömkille/drömtjej ut?
Som min make såklart. ;)

32. beskriv ditt hår?
Ljusbrunt med några få ljusa slingor till hakan ungefär

33. har du några piercingar/tatueringar?
1 tatuering på höger arm.
 
34. vart skulle du bo om du fick välja?
Kyoto, Italien, Stockholm eller Onsala

35. bor du i lägenhet eller villa?
Lägenhet

36. vilken färg är snyggast på kläder?
Brun, grå, vit

37. vad har du på dig?
Jeans, vitt linne, grå tröja, strumpor och underkläder

38. har du något i håret just nu?
Ett litet spänne för min envisa lugg

39. vad har du gjort idag?
Gått upp med allt vad det innebär och jobbat.
 
40. vad ska du göra imorron?
Förhoppningsvis handla någon liten julklapp. Börjar bli dags att börja va?
 
41. hur mår du just nu?
Trött men på gott humör

42. hur brukar du annars må?
Ungefär som idag

43. är du sjuk?
Nix. Ta i trä.
 
44. har du ont nånstans?
Hmm, nej faktiskt inte

45. har du gått till tandläkaren detta året?
Ja 2 gånger *stolt* För kontroll bara. Har aldrig några hål, men massa tandsten

46. vad heter din pappa?
Hans

47. har du några syskon?
2 systrar

48. vilket är ditt favoritdjur?
Hund

49. äter du ofta godis?
Alldeles för ofta på sistone

50. vilket är ditt favoritgodis?
Surt och choklad

51. vad är det finaste som finns?
Min dotter & min man när de busar tillsammans

52. vilken är din favoritdryck?
Öl, Pommac, Ramlösa Skogshallon

53. vilket är ditt favorit tv-program?
Veronica Mars, Buffy, Beverly Hills 90210, Gossip girl, Tell me you love me, Californication, Dirty sexy money, The X-files, Friends, My so called life. Jag älskar tv-serier.

54. vilken är din favorit vecko dag?
Lördag

55. vem är din förebild?
Mamma
 
56. vad är bäst med dig?
Jag är lugn, bra på att lyssna och har otroligt lätt för att lära.

57. har du några komplex?
Ja det skulle väl vara kilona som är kvar efter Maja.

58. hatar du någon just nu?
Nej.

59. saknar du någon just nu?
Saknar alltid mamma.

60. har du kysst en apa?
Eh. Nej.

61. vilket husdjur skulle du vilja ha?
En hund

62. är du allergisk mot något?
Jag tror inte det.

63. har du ngt nytt gb-inlägg på bdb?
Inte medlem

64. hur många bilder har du lagt ut?
Inte medlem

65. vad har du valt för bild här ovan?
Inte medlem

66. vilket band är det dåligaste som finns?
Sämsta, kommer aldrig acceptera dåligaste även om svenska akademien gjort det.
Pay tv är ju ingen hit.

67. är du kär?
Absolut

68. isåfall i vem?
I min underbara man

69. vad är din civilstatus?
Gift

70. vad har du för sexuell läggning?
Hetrosexuell

71. är du homofob?
Absolut inte

72. är du medlem på någon annan sida än bilddagboken?
Är inte medlem på bdb

73. isåfall vilken/vilka?
Facebook, myspace, Tv-land, Buffyforum

74. vilket är det fulaste tjejnamnet?
Oj ett dubbelnamn kanske... Ann-Britt eller något. No offense.

75. vilket är det fulaste killnamnet?
Samma där. Gert-Ove t.ex.

76. har du varit hos frisören det här året?
Ja... bara en gång tror jag

77. använder du nagellack?
Försöker för att mina naglar går av i mitt jobb annars, men glömmer ofta det.

78. har du persienner, gardiner eller rullgardin i ditt fönster?
Persienner i sovrummet, både och i vardagsrummet, inget av det i köket

79. har du eget rum?
Delar med maken. ;)

80. har du en dubbelsäng?
Japp

81. har du en egen platt tv?
Egen och egen. Men den är platt och stor och hänger på väggen.

82. när flyttade du senast?
september 2005

83. vilken stil har du?
Oj. Vet inte hur jag ska svara på det.

84. vilken kändis skulle du vilja gifta dig med?
Jag är redan gift. Snyggaste kändis är nog Johnny Depp. Sen finns det ju en annan "kändis" som är vansinnigt snygg. Men han är ju knappt kändis förstås...

85. vilken kändistjej har snyggast kropp?
Kate Winslet har en vacker kropp.

86. vilken kändiskille har snyggast kropp?
Oj. Ingen aning.
 
87. skulle du kunna tänka dig att bli prostituerad?
Absolut aldrig någonsin.
 
88. har du hoppat studsmatta det här året?
Nix

89. vilken är den godaste frukten?
Kiwi

90. äter du grönsaker varje dag?
Ja det tror jag nog

91. dricker du så mycket vatten som man ska?
Nä... inte riktigt
 
92. är du underviktig, normalviktig eller överviktig?
Ser mig väl som ganska normalviktig, men det drar nog mot överviktig.


93. hur lång är du?
165

94. är du nöjd med dig själv?
Ja

95. vad är du bra på?
Ganska mycket. Att lyssna, lära mig nya saker, skriva, göra smycken, sjunga, massera...
 
96. har du en egen hemsida?
Ja men den är inte uppdaterad på länge. ;) hem.passagen.se/magdaz

97. är du meldem på den engelska bilddagboken?


98. hur gammal önskar du att du var?
Jag är rätt lagom. Men jag älskade att vara 20 också. Det var ett härligt år.

99. vad är klockan just nu?
9:03

100. är det jobbigt att svara på frågor?
Nä skoj, men det tar tid när man jobbar samtidigt

101. hur ser din dataskärm ut?
På jobbet en svart platt, hemma en bärbardator som sagt

102. har du städat idag?
Nej, det hade varit lite overkill att göra innan jag gick till jobbet. Men ikväll blir det nog en del

103. har du varit ute idag?
Ja på väg till jobbet

104. vem ringde du senast?
Jobbsamtal

105. vad var du senast arg på?
Min man eller min dotter skulle jag tro.

106. vad har du för status på msn just nu?
Offline antar jag eftersom jag inte är påloggad

107. vad har du ätit idag?
1 clementin (är inte mycket för frukost på vardagarna)

108. önskar du att du var tjockare?
Haha nej.

109. hur många hus har du bott i?
1 radhus, 1 villa och 4 lägenheter
 
110. är du medlem på last.fm?
Nä men har funderat på att bli

111. lyssnar du på webradio?
Ja spraydio ibland. Grymt.

112. bäddar du sängen?
Nej, aldrig. Don't let the bedbugs bite.

113. har du lätt för att somna?
Verkligen. För lätt.

114. snarkar du?
Det händer

115. vad har du för startsida?
tv-land hemma. Interna sidan på jobbet. 

116. har du ett sladdlöst tangentbord?
Bärbar dator. Och inte på jobbet heller

117. brukar du ha högtalare när du pratar i telefon?
Aldrig

118. vad lyssnar du på just nu?
Ingenting. Riktigt knäpptyst här faktiskt förutom mitt knapprande

119. vad har du för ögonfärg?
Grå-blå

120. vill du tatuera dig?
Har ju en...

121. vad har du för visningsbild på msn?
En avatar med Kristen Bell
 
122. vilka sidor/program är du inne på nu?
Denna och Facebook. Annars bara jobbrelaterat

123. laddar du olagligt ner musik?
Det har hänt. Men musik är inte min stora last. Det börjar på t och slutar på v-serier.

124. har du en egen ipod?
Nej. Min mp3 i telefonen fungerar utmärkt

125. är du fet?
Nej det skulle jag inte säga

126. vad önskar du dig i julklapp?
tv-serie boxar, pengar, fina saker till hemmet

127. ska du köpa prada mobilen?
Absolut inte

128. har du sett filmen 'linas kvällsbok'?
Ja

129. är du emo?
Jo jag är nog lite emo

130. vad stör du dig på?
Människor som är nonchalanta och människor som pratar mycket och länge om ingenting

131. vad är emo enligt dig?
Känslosam, lättstött, allmänt känslig.

132. brukar du lyssna på hög musik?
Inte sådär jättehögt tror jag. Har väldigt bra hörsel.

133. vad gör du om dagarna?
Jobbar

134. tycker du om popcorn?
Jodå, men äter det väldigt sällan

135. vilken är din favoritläsk?
Pommac

136. vad är din favoriträtt?
Hamburgare på en diner i USA, annars ligger pappas köttfärsbiffar högt upp.

137. vad tycker du om raggare?
Tycker ingenting speciellt.

138. vad tycker du om punkare?
Tycker ingenting speciellt.

139. har du skärt dig nån gång?
Skurit. Aldrig med mening om det är det som syftas på. Men jag skar av en bit av min vänsterhand i Strövarna när jag satt och täljde.

140. är du död?
Huh?

141. är du osynlig?
Nej det kan jag inte påstå

142. filar du naglarna?
Nej inte ofta

143. har du fräknar?
Massor

144. har du posters på dina väggar?
Nej inga posters alls nuförtiden. Men jag har några manga jag fick i Japan som längtar efter att sättas upp.

145. vem är snyggast i my chemical romance?
Who?

146. vem känner du som har haft mest mobiler?
Jag själv. Mobilnörd.

147. vilket är ditt favoritämne ?
Musik och ljudproduktion, Reklam och media

148. vilket ämne hatar du?
Var inte så förtjust i kemi och natur

149. vilket ämne har du bäst betyg i?
Reklam och media &  engelska har jag MVG i minns jag. Och administration, Webbdesign och Information & Layout på komvux.

150. vilket ämne har du sämst betyg i?
Hade ganska många G

151. favoritstad?
Kyoto, Los Angeles, San Fransisco, Stockholm, Göteborg

152. favorit loka?
Hallon-grape

153. hatar du din dator?
Aldrig

154. älskar du din dator?
Ja

155. är din dator bög?
Huh?

156. vad är ditt favoritplagg?
Jeanskjol och långa linnen

157. vilka affärer handlar du oftast i?
H&M, JC, Gina tricot

158. vart handlar du? (stad)
Kungsbacka & Göteborg oftast.

159. favorit tv-serie?
Har jag inte redan svarat på detta... Ah det var tv-program. Nåja sak samma. Här kommer de igen; Veronica Mars, Buffy, Beverly Hills 90210, Gossip girl, Tell me you love me, Californication, Dirty sexy money, The X-files, Friends, My so called life.

160. tycker du top model är roligt?
De amerikanska är roliga. De svenska känns lite b. Iallafall den säsongen jag halvkollade på.

161. vilken är din favoritbok?
Korpens sång av Per Nilsson
Sagan om ringen triologin

162. favoritfilm?
Walk the line, Playing by heart och Sagan om ringen triologin

163. vilken är den bästa musikgenren?
rock, country, singer-songwriter

164. bada eller sola?
Bada, men gör gärna bägge 2 i kombination

165. katt eller hund?
Hund

166. åska eller sol?
Sol

167. vinter eller sommar?
Sommar

168. knarkar du?
Aldrig ens provat

169. röker du?
Feströkte några veckor när jag var ung och dum. Nu var det många år sedan sist.

170. super du?
Då och då.

171. äter du?
Eh, ja.

172. snusar du?
Nej, provat mentolsnus en gång. Det var riktigt gott.

173. röker vattenpipa?
Aldrig prövat det heller
 
174. är mer gott?
Jovars. Mer svartvinbär är god.

175. tycker du om salt?
Verkligen

176. har du kysst din egna spegelbild?
Nej det tror jag inte

177. vad tänker du när du ser din spegelbild?
Beror väldigt mycket på. Ibland, Oj vad jag ser bra ut, ibland oj vad jag är tjock. ;)

178. ät en banan!
Va?

179. har du runkat nångång?
Det kan jag inte göra. På mig själv då...

180. använder du för mycket hårspray?
för mycket? thihi, det händer väl att jag använder det.

181. man ska borsta håret hundra gånger om dagen, gör du det?
va? nej det låter som båg.

182. favorit säng?
Pappas och mammas gamla säng.

183. har du sovit i en säng på ett varuhus?
haha nej.

184. har du haft sex med din bästa kompis?
Nej, henne har jag bara kysst. Men min man är ju en av mina bästa vänner också, så visst. ;)

185. vill du ha sex just nu?
Nej är inte speciellt sugen just precis nu.

186. vem av alla du hånglat med är bäst på det?
Oj ska man komma ihåg det? ^^ Min man är utomordentlig på att hångla.

187. favorit meny på donken?
donken? Skulle det vara McDonalds? Isåfall är favoriten Big Mac. Men jag gillar QP också. Och McChicken.

188. donken eller burger king?
Givetvis McDonalds. Älskar McDonalds.

189. svart eller vitt?
Vitt

190. rosa eller grönt?
grönt

191. död eller levande?
levande

192. rädda joppe?
va?

193. tittar du på tv just nu?
Nej jag jobbar

194. skulle du kunna vara med i en porrfilm?
Nej det är jag inte direkt sugen på.

195. favoirt karaktär i simpsons?
Lisa

196. skulle du kunna sjunga på allsång på skansen?
Ja

198. skulle du vilja gifta dig med marilyn manson?
Herregud nej.

199. skulle du kunna tänka dig att ha sex med nån i blink-182?
Vem vaddå va?

200. städat eller stökigt?
Stökigt. Men hade hellre haft det städat.

201. bästa sex platsen?
Sängen. Det kan ju vara lite spännande på andra platser men sängen är definitivt bäst i de flesta lägen.

202. favorit halstablett?
Fishermans friend mint är god

203. är du ofta sjuk?
Ja tyvärr

204. gillar du anonyma bevakare?
Vaddå?

205. vågar du rapa högt inför andra?
Vågar gör jag väl, men jag vill inte

206. skriver du mer än 2 utropstecken?
Väldigt sällan
 
207. vad är klockan nu då?
9:35

208. vad är det för datum?
18/12 - 07

209. vad ska du göra sen?
Jobba. Sedan byta däck på bilen.

210. är du inne på msn nu?
NEJ!

211. hur många har du blockat på din msn?
Ingen tror jag. Frågades inte det här förut?

212. är nallar söta?
Det är väl de flesta nallar ja...

213. är jonte söt?
Vem? Den Jonte jag känner är väldigt söt.

214. vart handlar du helst mat?
Willys. Men längtar till Coop Forum öppnar i KBA

215. vilken är din favoritglass?
Rocky road, Himmelsk röra

216. hemmakväll eller fest?
Både och i en lagom kombination

217. privat fest eller festa med folk på stan?
Privat absolut.
 
218. ditt nordiska favorit land?
Sverige

219. älva eller vampyr?
Vampyr. Kan man låta bli att älska Angel och Spike?

220. gud eller djävulen?
Gud isåfall. Men jag vet inte om jag tror på något av det.

221. vilken övernaturlig förmåga skulle du vilja ha?
Att kunna resa i tiden skulle vara fräckt, eller att läka sjukdomar skulle vara fantastiskt, men jobbigt om man vore den enda i världen som kunde det.
 
222. hus eller lägenhet, vad väljer du?
Hus i Onsala, lägenhet i Kyoto

223. favoritgrönsak?
Gurka!

224. har du anorexia?
Nej

225. vem shoppar du helst med; ensam, med kärleken, med mami?
Ensam om jag ska shoppa. Bara gå på stan gör jag gärna med en vän. Med mamma vore en dröm.

226. räcker hundra kronor till mycket när du är inne på H&M?
Nja.

227. Hur vill du dö?
Gammal, lycklig och redo.
 
228. skulle du vilja att det görs en sida för dig på lunarstorm när du dör?
Verkligen inte

229. Nedfryst, aska eller nedgrävd när du dör?
Aska, fast nedgrävd.

230. är bilddagboken den bästa sidan som finns?


231. hur ofta sitter du vid datorn?
Stora delar av dagen på jobbet och även en del på kvällen

232. har du klippt ditt eget hår?
Ja det gör jag ofta

233. har du gråtit efter att du varit hos frisören?
Nej. Det skulle nog krävas att de rakade av mig all, alternativt snaggade mig för att jag skulle gråta. Mitt hår växer så det knakar.

234. Favoritöl?
Heineken eller Corona

235. vitt eller rött vin?
vitt mousserande.

236. öl eller vin?
Öl

237. coca cola eller red bull?
Coca cola

238. vad ska man blanda vodkan med?
Tranbär, triple sec och kanske lite sprite för en fantastisk cosmopolitan. Eller tranbär och apelsinjuice för en Madras

239. havet eller sjön?
Havet

240. favorit ö?
Kalvö. ;)

241. vem står dig närmast; mammsen eller pappsen?
Pappa

242. vad klarar du dig inte utan?
Svårt att säga, men det är nog mycket

243. behöver du mer kärlek?
Inte mer än det jag har, men det jag har får ju inte försvinna

244. blir du full varje helg?
Nej absolut inte

245. är du natt eller dag människa?
Kväll skulle jag säga... Men mer Natt då kanske

246. är du vampyr?
Nej och det är jag glad för.

247. har du varit med i något rollspel?
Nej

248. favorit the sims- spel?
Sims 2, aldrig kört de där expansionerna.

249. festa eller festival?
Festival är fantastiskt

250. ska du på pride?
Nej

251. vill du det då?
Nej inte direkt. Inte tänkt på det.

252. är du transa?


253. vad skulle du ändra på om du fick åka tillbaka i tiden?
Skulle vara mer med mamma om jag visste att hon skulle försvinna.

254. vad skulle du välja åka framåt i tiden eller bakåt?
Bakåt och träffa mamma. Framtiden kommer ju förr eller senare.

255. barn eller vuxen?
Vuxen

256. när ska du flytta hemifrån?
Det gjorde jag för många år sedan nu

257. eller har du redan gjort det?
Ja

258. går du i kyrkan varje söndag?
Nej. Var där ibland när jag sjöng i kören och spelade luffarshack

259. svävar du på rosa moln varje fredagkväll?
Nästan så ja.

260. har du piercat någon?
Nej

261. är du laglig?
Ja för det mesta tror jag.

262. skulle du kunna tänka dig att skönhetsoperera dig?
Det ligger långt borta, men man ska aldrig säga aldrig.

263. värsta musikstilen?
Techno.

264. rese sätt du föredrar? (båt, bil osv.)
Älskar att åka bil.

265. är britney en bra mamma?
Hur ska jag kunna veta det? Hon gör nog så gott hon kan iallafall.

266. vem är du mest lik i mumintrollet?
Mumintrollen.... huameja. Ingen aning. Avskydde dem när jag var liten.

267. vilken skådespelare är hetast?
Jonny Depp & Jared Leto

268. tvättbräda eller ölmage?
Tvättbräda bara den inte är allför musklig

269. vill du ha barn?
Har redan ett, men vill ha ett till.
 
270. har du sjungit singstar nångång?
ÄLSKAR singstar

271. vilken är din favorit då?
Legends. Men schöager verkar underbar också. Aldrig provat den dock.

272. favorittparfym?
Green Tea Elizabeth Arden
 
273. använder du deodorant?
Japp, Nivea. Den är fantastisk

274. är du beroende av nånting?
Tror inte det.

275. hur mycket väger du?
ca 10 kilo mer än jag skulle vilja.

276. favorit radio kanal?
Lyssnar sällan på radio. P3 gillar jag.

277. favorit bil?
Audi TT är en favorit
 
278. vad tycker du om att helen sjöholm har legat på sverige toppen i över tre år?
Tycker ingenting om det. Vad är Sverigetoppen ens? Svensktoppen känner jag till förstås, men även om hon hade legat där i 3 år skulle jag inte bry mig nämnvärt.

279. favorit författare?
Per Nilsson (författaren till Hjärtans Fröjd, Korpens sång, Anarkai och andra underbara böcker)

280. vad vill du bli när du blir stor?
Resekonsult, författare, översättare, smyckesdesigner och massör.

281. favorit modeexpert olivia eller sofia båda från aftonbladet?
Eh vem?

282. senaste biofilm du såg?
Oj det var nog i somras... Transformers kanske?

283. skulle du torka dig med pengar om du hade 10000000000000000000000000000?
Inte om jag hade tillgång till vanligt toalettpapper... Vilket jag ju borde ha med den förmögenheten

284. är du rik eller fattig?
Det beror på vad man jämför med. Är fattigare än någonsin, men rikare än väldigt många.

285. vad tycker du om beckham familjen?
Jag tycker ingenting om dem heller.

286. favoritsport?
Fotboll naturligtvis

287. silver tåget eller kustpilen?
You lost me again! (sparar Stinas kommentar...)
 
288. har du sett filmen Spökhistorier?
Nej

289. var den bra då?
Hur ska jag kunna veta det?

290. vilken historia är läskigast?
Vet inte om jag hört någon riktigt läskig

291. har du långt hår?
Nej det är rätt kort för tillfället

292. vill du ha längre/kortare?
Lite kortare vore fint

293. schlager nörd eller?
Sådär tror jag. Gillar schlager, men är inte galen i det.

294. kunga familj eller president?
Jag vet inte. Pest eller kolera? Haha. Nä det är roligt med en kungafamilj tycker jag. Tror inte en president skulle göra så mycket mera.

295. sämsta veckodagen?
Måndag

296. har du en dålig hår dag idag?
Ja ganska, det känns lite livlöst idag.

297. tror du på ett liv efter döden?
I någon form ja. Jag tror inte att man upphör helt.

298. är du politiskt intresserad?
Nä det kan jag inte påstå.

299. är du rädd för att dö?
Ja. Inte så att jag oroar mig varje dag, men döden skrämmer mig.

300. vad är klockan nu då? :D
10:28 (har ju varit och kört truck och mailat och pratat och gud vet allt under tiden. )

RSS 2.0