Jaa!

Idag ska jag hämta min massagebänk tror jag. Äntligen! *längtar*

Mat

Måste säga att jag har blivit grym på att laga mat. I mitt nya liv, där jag bland annat ska äta nyttigare, har det blivit mycket roligare att laga mat. Gäller bara att ha mycket ingredienser hemma. Och som en liten bonus så trillar kilona av. -5,5 på en dryg månad. Känns skönt. Jag har ju fortfarande massa kilo kvar efter Maja. Med lite träning så kommer jag nog snart i massa gamla kläder som ligger och fyller upp min garderob. :D

... men det var längesen nu ...

Det är en rad som jag älskar. Jag tror den kommer ifrån någon Astrid Lindgren saga. Allra käraste syster kanske? Tycker den är vacker på något sätt... Nåja. iallafall. det var jättelängesedan jag bloggade. Har inte haft varken tid eller lust faktiskt. Tappra är ni iallafall som tittar in här ändå. *glad*

Förutom att det var galet mycket på jobbet så har jag den lilla tid jag haft vid datorn i övrigt hängt på tv-land.se och facebook.com, plus skrivit på min fanfiction. Den är riktigt lång nu. :D Jag har dessutom designat visitkort som är på väg hem till mig nu. Såhär kommer de se ut;

Haha... jag lade upp bilden på dem... Och insåg sedan att namn, telefonnummer, adress och mailadress står där på.. och det vill jag inte publicera här. ;) Ni som känner mig får ju se dem senare ändå, och ni andra får väl bli mina kunder så får ni också se dem.

Makane är namnet på min massageverksamhet och Lajka namnet på mina smycken. För alla som vill ha visitkort kan jag absolut tipsa om www.vistaprint.se. De har grymma erbjudanden. Jag höll först på att hoppa på gratis visitkort, men några dagar senare kom det att de exklusiva visitkorten (där man deignar själv) var gratis, och då kunde man även designa egen logotype. Så det enda jag betalar för 250  visitkort är frakt och moms, för mig ca 80 :-. Grymt bra!

I övrigt är jag snart klar med säsong 3 av Buffy. Olidligt spännande då det bara är ett avsnitt kvar av säsongen. Igår såg jag 3.20 the Prom och 3.21 Graduation pt 1. Grymt bra avsnitt men jag höll på att avlida under scenen med Angel och Buffy i kloakerna. GAAAH! Denna kärlek.

image182 
Avatar ifrån en sida som jag inte minns nu. Men den är iallafall inte min. This avatar is borrowed. I do not own it. ;)


Foto time

Dags för lite foton på min ängel

image178
Min stjärna har precis ätit blåbärsfrenchtoast hos Michaéla och Johan i Sthlm

image179
Här kör hon lillkusin Melvin

image180
Kör farfarsbilar på Liseberg

Hade tänkt lägga in bilder ifrån A's 30årsfest igår, men jag skippar det. Vill inte lägga upp bilder på folk utan att de vet om det. Det var en sjukt rolig kväll iallafall.

It's official

Efter nästan 2 säsonger så är det bara att inse, jag har blivit ett Buffyfan. Bara att inse att jag efter att ha gått i alla år och tyckt att serien är töntig och att alla som tittar är galna... att jag nu älskar att följa Búffy, Willow, Xander, Cordelia, Angel, Drusilla, Spike och Giles äventyr. Mums 5 säsonger till och sedan får jag dyka in i comicbooksen. Härlig!

image177

Att det är lika bra som Veronica Mars kan jag dock inte hålla med om, men det ska ju bara bli bättre och bättre så vem vet...

Veronica Mars fanfic

Idag har jag suttit och skrivit en egen fanfic. Jäklar vad roligt det är. Man har ju total makt. Man kan bestämma precis vad som ska hända.

Min fanfic är om Veronica Mars och tar vid där serien slutade. Ett litet utdrag:

"When she reaches the door, the so familiar door, a memory totally astonishes her. The memory of her standing outside this exact door, pouring her heart to the half naked Logan in front of her. Realising that he doesn't remember what he said about their love being epic. And then? Veronica shrugs. Not wanting to remember anything else. With a little doubt still in her mind she knocks at the door. 

"Hey you" Logan opens the door with a huge smile on his face.

She can't help but to smile back. "Hi"  

"So this was kind of a surprise. I didn't know we were on the hanging out basis again?" Logan says, blinking to Veronica. 

Ignoring him Veronica says, "Right, before I forget. This is for you." Handing Logan the envelope. 

"Cool. Thanks." Throwing it at the table. "So what's up Mars... What brings you to the Neptune Grand again?" 

"Eh. You're not going to open that?"

"I sense that you are avoiding my questions? And aren't you a bit too curious about my mail?"

 Veronica seats herself in the sofa, trying to look nonchalant. ´"No, and no... I just thought it looked important. You can do what you want!" 

Logan laughs. "You know I can read you like an open book Veronica Mars. But okay, I'll open it, just for you!" 

With a grin on his face Logan tears the envelope open and with one glance at the letter his face freezes and with a bounce he sits down next to her in the sofa. 

"Logan?" she says, wondering what the hell just happened. "Logan? What is it?" 

"it's... it's..." Logan says. "I don't understand." After en long pause he finally looks up at her with an astound look on his face. "Veronica, this I from my mother" "

Har bara skrivit 4 sidor än, men när jag väl började så skrev den sig själv. Coolt. Har äntligen något produktivt att göra när jag inte jobbar på jobbet. :)

Wii nyheter

Hittat lite spännande nyheter för wii. Den första och coolaste, wii fit. Vem behöver gå och träna när man har en Wii i vardagsrummet? Härligt! :D
image175
Mycket mycket häftigt. Hoppas den kommer snart!

En annan alltid lika glädjande nyhet är Mario kart, nu även till Wii. Hurra! Älskar det spelet på alla konsoller det kommit till. Med Wii ska det dessutom komma en trådlös ratt!
image176

Pictures borrowed from www. nintendo.com

yesterday

Gårdagen blev vidrig på jobbet igår. Allting gick fel (typ) och det mesta var mitt fel. Nä inte riktigt så, men det var så mycket så då missade jag vissa saker och nackdelen med mitt jobb är att om jag gör fel, då påverkar det typ hela företaget. Så morgonen idag har spenderats till att reda upp och förklara. Och nu verkar allt lungt. Phuu.

Efter jobbet var det väldigt trevligt dock. Mel & Per kom ner och fikade. Och Andreas & Maja anslöt efter att de varit ute hos A's kompis M och tittat på kattungar. senare på kvällen när den lilla somnat ringde min goa kompis A och vi pratade en bra stund. Trevligt. :)

Jag vet att jag igår låg och tänkte på något bra blogginlägg... men nu har jag glömt det. *grr*


1 down, 1 to go

Igår sålde vi den röda vagnen. SKÖNT. :)  Bara en kvar. Som ju egentligen var såld men människan som vann hade inga pengar. *suckar* Vad trött man blir.

Angel

såg 3 avsnitt till av Buffy igår. Alla var otroligt mycket bättre än töntiga avsnitt nr 4, och nr 7 "Angel" var riktigt riktigt bra. Där såg jag full potential! Angel och Buffy hade grym kemi och Angel är ju inte direkt ful heller. ^^ En riktigt snygg bad boy. Mums. Roligt med lite arc, för man förstår ju att detta inte bara var ett cotw. :)
image174
Första bilden man får upp när man googlar Angel. Haha. Trodde jag skulle behöva leta bland massa änglar...
Detta är alltså karaktären Angel ifrån Buffy the vampire slayer.

Nä mer sådana avsnitt och jag kommer snart vara en Buffy fan. Totalt omvänd från att ha tyckt att serien är råtöntig... Man kan väl ändra sig?! ;)

Buffy

Såg avsnitt 3 & 4 av första säsongen igår.

avsnitt 3 var riktigt bra. avsnitt 4 nästan dåligt. Tänk er, lite spoiler varning här, en människostor bönsyrsa gjord i slutet av 90-talet på en liten budget... Det kan liksom inte bli bra. Men avsnitt 3 med cheerleaders och en rolig Buffy och en intressant story, jo där såg jag allt lite möjligheter för denna serien. Ska åtminstone hålla ut till säsong 2 som ska vara mycket bättre.

chicken

Sitter och funderar på vad man ska äta idag... hmm. Sugen på kyckling idag med. är nog för att det blev så himla bra i måndags. Jo kyckling får det bli, men god sallad och god sås... Oj vad hungrig jag blev. tur att jag snart ska hem. Det bästa med att börja kl 7 är att man kan vara hemma i god tid och umgås med sin lilla familj. :)

denial...?

Nu när man inte träffar honom 3 dagar i rad och får lite distans till det hela så känns det överkomligare att han ska sluta. Han har varit en del av mitt liv i 9 år, om än avlägset... Klart det blir tomt. Men det är bara att hugga in i det sura äpplet och går vidare. :)

En del av mig är övertygad om att det inte kommer bli sista gången vi ses i stenungsund i slutet av månaden. En annan del av mig tänker att jag bara är i förnekelsestadiet och att när jag inser att det faktiskt antagligen är sista gången vi ses kommer det göra ont igen. För ont har det gjort. Jävlar i mig. När han tittade med de där sorgsna ögonen och nickade åt mig efter vårt farväl... gaaah! Men nu känns det bättre. Det är ju bara att gilla läget. Jag förstår som sagt varför han gör det. Han är stark och modig som gör det. Och jag hyllar att han väljer sin familj framför dansbandsvärlden. Jag tittar på min familj... min underbara man och vår fantastiska dotter och jag inser hur svårt det måste vara att varje vecka åka därifrån. Varje helg spenderas utan familjen... Jag hade inte fixat det. Inte fixat att vara den som lämnade, och inte fixat att vara den som blev lämnad.

Egenföretagare... moi?!

Suget efter att bli egenföretagare blir bara större och större. Tänk att kunna försörja sig på att massera, göra smycken och en och annan hemsida. Jäklar vad skoj det hade varit. Och vad fri man hade känt sig! Eller är det bara i min fantasi som det blir så? Är det egentligen bara en jävligt massa slit och dåligt betalt? Jag tror iallafall att jag ska skapa ett företag och se vad som händer. Inte så att jag går och säger upp mig imorgon, utan till en början vid sidan om... förhoppningsvis går det bra och man någongång kan leva på det... Vad tror ni, kära bloggläsare?

Längtar efter min massagebänk. Min fina svarta massagebänk som jag ska betala idag. Jippie! Tur att man har en rik man och delad ekonomi. För annars hade jag aldrig haft råd. Snart kommer jag inte ha det längre... fortfarande en man alltså, bara inte lika rik... då kommer kanske massagebänken till nytta? ;) Lite extra pengar sådär.

Jag vill ha ett jobb där inte allting ser likadant ut hela tiden. Där man inte bara sitter vid sitt skrivbord och gör precis samma saker som dagen innan, och dagen innan dess, och dagen innan dess... Tänk att ena dagen ha massagekunder. Dagen efter skapa lite smycken (jobba med sin hobby, kan det bli roligare än så?) och nästa dag sitta och filura ut en snygg hemsida... Härligt, härligt, men kanske också farligt farligt. :D

bloggtips?

Har varit riktigt mycket att göra idag ändå faktiskt. Skönt. Började gå på nerverna att bara sitta och glo. Men det är klart.. en hel del surfande (och irritation över att ingen uppdaterar sina bloggar så jag har något att läsa) och rätt mycket fanfic läsning har det blivit ändå. Mest på lunchen dock... Någon som kan tipsa om någon rolig blogg som ofta uppdateras?!

massage

Känner mig allmänt glad idag! Dock fortfarande ingenting att göra på jobbet. Lite telefonsamtal iallafall eftersom alla reservationer ska vara inne idag. Jag är kanske knäpp, men jag gillar fakturor. Tycker det är en av de roligaste delarna i mitt jobb. Borde nog arbeta med ekonomi snarare än logistik... Hmm, tål att tänkas på.

Iallafall köpte en massagebänk igår. Äntligen! Gick utbildningen till massör våren 2004. Tog mig bara drygt 3 år att skaffa bänk. Nu är det iallafall gjort, men det dröjer nog ca 3 veckor innan jag får den. men det gör ingenting för den var billig och såå fin. 
 image173
Så ser den ut. Höj och sänkbar dessutom. Ska bli riktigt skojigt att kunna massera på riktigt igen. För när man väl börjat massera på en riktig bänk, då är det totalt omöjligt att göra det på andra ställen, sängar och liknande. Skäms nästan att säga att det är Andreas som masserar mig otroligt mycket mer än jag masserar honom. Men det ska det bli ändring på! Roligt!!

RSS 2.0