Saken är biff *ha ha ha*

Jaha ja, jag blev så inspirerad av min egna blogg att jag efter jobbet igår gick och handlade ingredienser till egna köttbullar. När jag efter handlingen kom hem möttes jag av en lycklig Maja i badkaret. Ungen ÄLSKAR att bada. Ska bli en fröjd att ta henne till stranden i sommar. Redan förra året badade hon så ofta hon kunde, trots att det inte var vidare varmt i vattnet de första doppen. Iallafall efter att A badat färdigt henne så började vi att laga mat tillsammans, jag och Maja då. Hon var hur duktig som helst. Visst det kom lök lite överallt och hon tyckte att det var väldigt roligt att trycka på köttbullarna, men det fick helt enkelt bli biffar istället. :) Goda blev de också. Färsk timjan i, mumsigt, kunde dock ha kryddat dem lite mer, men annars var de mycket populära i familjen. Maja åt som en häst och A snodde några biffar ifrån min tilltänkta lunch för idag. Men eftersom det var typ 8 biffar kvar så var det helt okej. ^^
image93

Såg ungefär ut sådär, men den bilden googlade jag bara fram. Älskar google. man hittar allt. Aldrig har det väl funnits en sådan bra sökmotor. Minns när man satt på Alta vista och sökte och kämpade. Nä, tacka vet jag Google.



Det är en trist dag idag. Känner inte alls för att jobba. Jätteskillnad ifrån igår då allting kändes roligt. Just nu vill jag bara går härifrån och läsa "Min vän Leonard". Den är helt fantastiskt bra. När jag började läsa så påmindes jag om James Frey's sätt att skriva, och blev lite trött. Men så fort man kommit in i boken så är sättet han skriver en stor del till att man älskar boken. Jag höll på att börja gråta på tåget igår vid ett tillfälle... Skönt att åtminstone en av böckerna jag köpte på pressbyrån den där morgonen var något att ha iallafall.





YES!

Måndagen efter ytterligare en superlyckad 30årsfest! Denna gången uppe i idyllen Nora och det kändes verkligen som om sommaren var här när man befann sig i en vacker sommarstuga precis vid sjön och man lekte 4 kamp och hoppade säck och hade dragkamp. Härligt! :D Träffade några kända ansikten som det var jättekul att träffa igen och även några nya jättehärliga människor. Och att träffa systern och J är ju alltid lika fantastiskt. Svårt att vänja sig vid att de bor i Sthlm och man bara kan träffas alltför sällan... Men desto härligare när man faktiskt gör det. Fick dessutom massa beröm för mina smycken, hade halsband, armband och ring på mig och gav ett par örhängen till M, och jättemånga kommenterade hur fint det var. Att kunna säga att man gjort det själv kändes väldigt bra. *stolt*

Igår när vi hämtat vår lilla skrott som hade varit hos farmor så satte vi igång nintendot och jag hade rätt, wii play och sports är ofantligt roligt när man är 2. Det roligaste var när jag och A stod och spelade Tennis mot varandra så satt Maja som ett litet ljus och tittade på med ett jätteleende. Efter en stund började hon liksom vi att veva med armarna och ropa "Heja" eller "JA", eller till min stora förvåning "YES". Whaaat? Ha ha min dotter har innan hon fyllt 2 lärt sig sitt första ord på engelska. Stolt mamma eller vaddå?! Gång på gång när hon matade mig med jordnötsringar (hon älskar att mata mig, får henne att känna sig stor tror jag. :) ) sa hon "YES". Hihi, hon är underbar den ungen.  Och trots att man kanske inte känner sig som världens bästa mamma alla gånger när hon för tredje dagen i rad får korv till middag (hennes favoriträtt visserligen, men kanske inte det mest näringsrika) så märker jag ju att hon mår bra. Och då känner man sig som en rätt bra mamma ändå. Det är svårt att hinna göra allt. Det är svårt att jobba heltid och städa lägenheten och laga mat och leka med Maja och träna och samtidigt ha ett socialt liv. Då får man ibland ta lite genvägar. Jag sitter hellre och bygger Lego med maja och kokar en korv till henne, än att lagar något näringsriktigt rätt och inte hinner få kvalitetstiden med henne innan läggdags. Nu ska ni inte tro att stackarn får korv varje dag, så illa är det väl inte riktigt. Men jag kan få lite ångest ibland att jag inte står och rullar köttbullar och kokar potatismos varje dag. Mums. vad det lät gott. Ska nog försöka göra det någon dag i veckan här... Gjorde jämt sådant förr.... man hade så mycket mer tid när man inte hade barn... men så mycket roligare tiden är nu.. ;D

Hungrig som en varg så nu ska jag hugga in på min couscous sallad med tandorikyckling. (visst låter det lyxigt.. inte alls som om jag köpte den snabbt i väntan på tåget på pressbyrån i morse. ^^)

/M

WHIIEE!

Igår ringde de, igår fick jag hämta min födelsedagspresent. Mitt älskade Nintendo Wii. Det var så vitt och blankt och lent och helt fantastiskt! Direkt en nackdel, spelet man fick med och instruktionerna var på spanska. Ehrm okej... Men jag pratade precis med en väldigt trevlig tjej på Eb Games och jag kunde bara komma in och få en ny instruktionsbok. Och spelet man fick med var ju på engelska, det var bara utsidan som var på spanska. Jag kände mig iallafall extra smart när jag fick ihop allting med hjälp av spanska. Jag har läst några år spanska, men det mesta har jag glömt.

Wii är helt makalöst roligt. Zelda, ojojoj, otroligt snygg och väldigt roligt. Wii play och Wii sports, roligt själv men jag kan tänka mig att det är sjukt kul tillsammans med någon. Man känner ju sig något dum när man står alldeles själv och boxar i luften men just boxning var riktigt roligt. Och bra träning för armarna. :)

Har startat en ny blogg idag också. En tv-serie blogg. Är man tv-serienörd så är man. makane.blogg.se är adressen så ta bort webb ur denna så har ni den. det är lite lustigt med Makane. Det har blivit mitt nickname överallt nu. Var det kommer ifrån? Jag behövde ett namn till min nya BloodElf rogue i World of Warcraft. Eftersom jag älskar manga och Animé så ville jag ha något japanskt och i en favoritmanga "Hot Gimmick" heter en av huvudpersonerna Akane. Det var upptaget, men om man la till ett M då. BING! Makane var skapat och det allra bästa är, det är ledigt nästan överallt. :D


"Ett tal till min systers bröllop"

Idag är den perfekta dagen att blogga. Absolut, absolut INGENTING att göra. Så efter att ha gjort det där dagliga som alltid ska göras och ringt de som behövde ringas så satte jag mig och sorterade upp massa gamla papper. Otroligt oinspirerande arbete, men det ser ju väldigt mycket trevligare ut nu när allting sitter i pärmar. Och jag fick ju ett tidsfördriv för en stund iallafall.

Köpte en pocketbok häromdagen i hopp om en Martina Haag liknande historia. (Hur FANTASTISKT roliga är inte hennes "Hemma hos Martina" och dylikt. ÄLSKAR dem. Skrattar ju så man gråter) Men jag hade tydligen totalt missuppfattat detta. För det första var det ju Linda Skugge som var författare. Aldrig läst något av henne tidigare förutom några små krönikor som mest har retat mig. Men det är väl också vad hon vill om jag förstått saken rätt. Iallafall boken heter "Ett tal till min systers bröllop" och har en mycket trevlig framsida. Så jag var mycket positivt inställd (annars hade jag inte lagt 60 kr på den...)
 image88
Baksidan är fylld av kommentarer från glada recensenter som älskade boken, och hur trovärdig beskrivningen av mammalivet är. Eeeeeh.. va? Ifrån första till sista sidan var det total misär. Huvudpersonen Sylvia är krönikör och lever i Sthlm med man och 2 små barn. Mannen reser tidigt iväg till New york för sin skådespelarkarriär och lämnar Sylvia ensam med de 2 barnen. Smarta tjejen har dessutom tagit på sig att planera sin systers bröllop. Ett mycket intelligent drag då hon inte verkar ha tid för någonting. Dessutom är ALLA personer i boken helt vidriga. Det finns liksom ingen att sympatisera med. Syvlia är ju rent utsagt korkad som bara accepterar att alla behandlar henne som skit och inte kräver hjälp av vänner och familj, eller MANNEN!! Ett sms här och var... Hade det varit jag hade han aldrig fått komma hem igen om det enda jag fick när han stuckit iväg var ett sms där han skrev att jag måste ställa upp för HONOM och att "ta det lugnt".
Ingen pratar till punkt, eller lyssnar på vad någon annan säger. Barnen är sjuka hela tiden. Tro mig jag känner till de där dagisbacillerna, och jag har bara ett barn så jag ska inte försöka trasha det, det kanske kan stämma... Dessutom drar hon hela tiden paralleller till Sylvia Plath. Och med hela tiden, då menar jag hela tiden. Samma sak om och om igen.. om och om igen. Varför tog du livet av dig, hata hata hata ted (hennes man) och jag har ju iallafall telefon och dator och tv... Ett roligt tillfälle i boken är när det på en sida står att stackars Sylvia inte hade telefon på den tiden. Och sidan efter om hur det på den tiden åtminstone fungerade med läkarvården. Hon hade ju en egen doktor hon kunde ringa. Telefonnr satt på kylen. Synd bara att stackarn inte hade någon telefon. Då hjälper ju det numret föga....

Nä, återigen så är väl Linda Skugge känd för att vilja uppröra, men jag blir mest trött. Visst det kan vara jävligt jobbigt att vara mamma, och jag har bara ETT barn. Men inte en enda gång så nämns hur fantastiskt det kan vara också. Hon nämner hur hennes barn är det viktigaste hon har och att hon lever bara för dem. Men aldrig någonsin har de en stund tillsammans, mamma och barn där de verkar må bra med varandra. Stora tjejen kommer och frågar saker mest hela tiden. "mamma, vem tycker du mest om av Askungen, Törnrosa och Snövit?" Och aldrig någonsin svarar hon bara på sin dotters fråga. Det är "mamma är så trött, mamma jobbar, mamma bryr sig inte". Det skulle ta henne 5 sek att svara och dottern skulle bli nöjd. Kanske så bara för 5 sek, men det är ju mer än om hon får ett "mamma orkar inte" till svar hela tiden. Är det såhär för folk? Jag kan också, liksom Silvia i boken, bli lite irriterad på att det ibland framställs som så himla lätt att leva med och uppfostra barn. Det är ju det sista det är, men det finns ju ingen nyans i boken. Allt är bara grått. Inte ens svart, bara grått.

Dessutom så slutar boken med  (OBS SPOILER) ett rätt mesigt tal till systern och att mannen skickar ett sms att han kommer hem igen. eh, okej...

En riktigt irriterande sak. Henne internet och telefon går sönder hela tiden och hon tappar bort sin bil. (Men.. kom iGEN!) Hon har telenor, men envisas med att ringa Telia och säga att henne telefon är sönder. (eller inte själva telefonen, utan hennes nät) VEM gör det? Man ringer väl till den som tillhandahåller det?! När hon försöker ringa säger en röst att hon har telenor, vad fan ska telia göra?! Om nu telenor säger att, nä det måste vara fel på ledningarna, DÅ blir det kanske en sak för telia. Men inte en enda gång ringer hon telenor, hon ringer GÅNG PÅ GÅNG PÅ GÅNG telia. Dessutom måste hon komma i person och skriva på ett papper att hon vill välja telia. Eh hallå 2000 talet, säljare ringer ju varje dag och vill att man ska byta telefonoperatör och det går på ett litet killiknick och går så bra att göra på telefon...

Nä, besviken blev jag.  Jag köpte en annan bok också "My friend Leonard", fortsättningen på "a million little pieces" av James Frey. Underbar, underbar bok. Den har jag tyvärr inte börjat läsa en, men ska försöka få med den imorgon. Det är perfekt att läsa när man pendlar..
image89image90

L o V e



L o V e



image83image84image85image86




Amazing Avatars made by crazymonkeys007, borrowed from
http://www.kryptonsite.com/ Veronica Mars forum.

början på slutet

Idag är det dags. Idag visas dubbelavsnittet, det sista avsnittet i historien Veronica Mars. Vi är många som kommer gråta floder. Det kommer skapa stor tomhet att veta, att efter idag så kommer inga nya avsnitt. Visserligen så är jag fortfarande inte helt övertygad om att det är helt kört. CW kallar det för "season finale" och inte "series finale". Och vi vet att de var väldigt intresserad av FBI formatet som Rob har presenterat. Och datumet den 15 juni känns därför fortfarande lite magisk. även om det är att greppa efter grässtrån (haha finns det verkligen ett uttryck som är så.. eller hittade jag precis på det.. ) så gör jag det med hela handen och så ofta jag kan. Jag och miljoner med mig hoppas och kämpar för att behålla kvar Veronica Mars för en sista säsong. För mer begär iallafall inte jag. Jag skulle önska 7 säsonger till, men att bara få en sista, ett avslut, skulle kännas som en enorm vinst. På så sätt kan CW vinna på att "lura" oss såhär. De blir hjältar om de bestämmer sig för att inte lägga ner den.

image75image76image77image78


image79image80image81image82

Fantastiska ikoner lånade av www.veronicamars.se/extra/ikoner.php

en sån fest

Så fyllde P 30 år och igår var de fest, och en sån fest det blev. Vi var uppemot 40 pers i en lokal ute i Särö. Folk från alla håll och kanter hade kommit för att fira P och temat var Studio 54, disko alltså. Stämningen var på topp och alla hade jättekul. Tyvärr glömde jag kameran så jag har inga bilder att publicera. Kanske kan göra det när jag får P&M's & J&J's bilder. Det är så härligt när en fest blir sådär otroligt lyckad. Man blir lycklig i hela kroppen. Och trots en stor mängd alkohol så vaknade vi idag och mådde ändå helt okej. Seg var man ju, och lite huvudvärk började jag ana, men en snabb ibumetin och massa McDonalds mat så var man på banan igen. Jag har kommit in i det där stadiet att när man blir för bakis så tänker man att, nä det är inte värt det. Men som tur är så har jag de senaste ggrna jag festat, trots att jag blivir mer än salonsberusad så har jag mått riktigt bra dagen efter. Tur, annars hade jag nog blivit nykterist. Det är dock lustigt vilket hål man har i magen dagen efter. Skulle kunna äta hela dagen tror jag. Blir liksom inte direkt mätt. För att inte tala om hur hungrig man blir när man väl blir hungrig på riktigt, för det går ju liksom inte att äta hela dagen, även om man skulle vilja. Jaja, i vilket fall som helst, hoppas A's 30 årsfest i sommar blir lika härlig.

Har fortfarande inte hämtat mig från att Veronica Mars blivit nedlagd. för alla som vill hjälpa till att stödja, skicka ett mail till [email protected], eller skicka Mars bars till Cw kontoret. :) Det pågår massa kampanjer nu för att försöka gå Veronica Mars tillbaka. Tyvärr när man sitter här i Sverige så ka man ju inte påverka så mycket, men skicka mail och skriva på petitions går ju alltid.

LoVe
image73
image74

Bilder lånade från, ja just det, www.veronicamars.se

Modell för en dag

Idag har jag varit på The Studio i Nordstan och blivit sminkad av en make up artist och sedan fotograferad. Det blev helt grymt bra bilder. Fantastiskt kul! Att bli sminkad och fotad var helt gratis, men sedan kostade ju bilderna.




KATASTROF!

Helvete, helvete, helvete

Ingen fjärde säsong av Veronica Mars. Rob Thomas säger: "I believe we're out of hope." (quoted from E!Online watch with Kirsten www.eonline.com/gossip/kristin/index.jsp) FAAAAAAAAAAAAAAN! Det kanske är löjligt att engagera sig så i en tv-serie, men den är så jävla bra! Så fantastiskt jävla bra. (oj vad många svordomar på rad...) Och detta är på toppen av Jericho... Vart är tv-världen på väg??

Låt oss nu sörja tillsammans över lite bilder...

image54
image55
image56
image57
image58

Allihop lånade ifrån www.veronicamars.se

Vi kommer aldrig få ett riktigt slut, vi kommer aldrig få veta vad som händer. Det är bara 2 avsnitt kvar, fatta att jag ska njuta! 

To the cast and crew of Veronica Mars, the master Rob Thomas; Thanks for 3 absolutley amazing seasons. What you have created will not be forgotten. Kristen Bell and Jason Dohring, you rock my world. :)

kärlek

image47

Jag & A på bröllopsresan i Japan. På världens mest fantastiska lilla italienska restaurang i Kyoto.

image48

En del av trädgården vid det kejserliga palatset i Kyoto

image49

Hiroshima. En bild säger mer än tusen ord...

image50

Vårt hotell i Shinjuku i Tokyo

image51

Del av trädgården vid kejserliga palatset i Tokyo (den delen man får vara i, på tillräckligt långt avstånd ifrån där de bor... )

image53

Utsikten ifrån Kyoto Tower. Blev inte riktigt som det var tänkt, men effektfullt ändå.

Där var några bilder ifrån en helt fantastisk resa till Japan. Inga bilder kan berätta allt vi såg och upplevde men där är några smakprov iallafall. Snart åker vi tillbaka (hoppas jag.. )

Neptune

Så har det då visats ett nytt avsnitt av världens bästa serie (en av dem iallafall) och jag satt klistrad som vanligt. Röt nog till lite väl mycket när Maja välte ut sitt vattenglad precis när det var som mest intressant. Seriens framtid är fortfarande oviss, men jag och många med mig håller alla tummar och fötter för en säsong 4 i höst.

image46

bild lånad ifrån www.veronicamars.se (som vanligt tack Illyria)

... men det var längesen nu...



Så här såg de ut när jag föll, handlöst. 11 år gammal fick jag mina första idoler och min första kärlek. Arvingarna vann svenska melodifestivalen 1993 med Eloise och jag som tidigare knappt lyssnat på musik satt som klistrad. Det var starten på en idoldyrkan så stor att jag nu efteråt nästan blir rädd för mig själv. Jag la mitt liv i Arvingarnas händer. Det som inte rörde dem var inte vidare intressant. 1993 började det, 1995 nådde det en kulmen och 1996 började det klinga av. 1996 fick min mamma diagnosen cancer och då sattes liksom allting i rätt perspektiv. Jag kunde inte fortsätta leva för 4 killar som knappt ens visste vad jag hette. 1996 var också då Date (på den tiden Släktingarna) kom in i mitt liv och jag kan inte förklara i ord hur viktiga de var för mig det året (och alla efterföljande år förvisso). Cancern tog min mammas liv, jag var 15 år och visste varken ut eller in. Alla man mötte bemötte en med sorg, vilket ju var helt naturligt. Men killarna i Date visste inte om att mamma dog vilket innebar att de var som vanligt. De sken som solar när man kom och gav mig massa uppmärksamhet men det hade ingenting med sorgen att göra. Det var en skön paus mitt i allt och det hjälpte mig jättemycket att komma vidare. Man kunde plötsligt le, om så bara för några timmar. Jag saknar mamma mer för varje dag som går, men sorgen är uthärdlig på ett helt annat sätt än den var då.
image45
Jag och mamma, världens mest fantastiska människa. Mamma du fattas mig!

I vilket fall så betyder både Arvingarna och Date otroligt mycket för mig fortfarande. Jag tycker fortfarande att Arvingarnas musik är bra. Det finns inget bättre att städa till. :) Och jag hoppas att jag inte komma släppa dem helt. De är en sorts trygghet. Date vet jag att jag aldrig kommer släppa. De killarna har jag ju faktiskt komma nära på´helt andra sätt än Arvingarna och jag kommer inte tillåta mig att låta dem försvinna ur mitt liv. Även om det är orginal bandet Henrik Göranson, Jan Lindberg, Anders Larsson (den förste ^^) och Johan Fransson som för mig är Date så tycker jag att Anders Larsson (Jake) & John Plahn gör ett fantastiskt jobb och det är en fröjd att se date igen.

En bild på Arvingarna i dagsläget lånad av deras hemsida www.arvingarna.nu


*gråt*

image41

En av nutidens mest intressanta tv-serier Jericho är nedlagd. *gråter* Vi sörjer att inte få veta vad som hände efter en fantastiskt spännande säsongsavslutning. Vill inte riktigt tro att det är sant. A kommer bli förkrossad. Vi älskar att titta på den här serien tillsammans.

Photo borrowed from www.cbs.com/primetime/jericho/

beads

så ...PIP ont i nacken. Men trots det och med hjälp av lite ipren så fick jag faktiskt gjort lite smycken idag. *stolt* Känner mig riktigt peppad att sätta igång med mitt egna företag.

     
  

Några av mina senaste alster. Gjorde dock inte alla idag.

papper, papper, papper

Idag är det full rulle på jobbet. Efter en vecka sängliggandes så möttes jag av följesedlar och fraktsedlar högt och lågt över hela skrivbordet. Det var bara att hugga in. :) Jag är ju lite knäpp kanske, men jag älskar att ha mycket att göra. Älskar när det bara är att gå på nästa grej direkt när man är klar med den första. Men det är klart, det är ju skönt när det lugnar sig lite så man hinner andas iallafall.

Åt en riktigt smaskig lunch idag. Har ju hela kylskåpen fulla med grönsaker efter lördagens uteblivna fest (tänkte bjuda på kycklingsallad...) så idag blev det en sallad utan dess like. MUMS, och dessutom nyttigt. Älskar när det är så. Alldeles för sällan som nyttigt är lika med gott. Jag är ju en sån där som är svag för snabbmat. Jag tycker verkligen att det är gott. Plus att det går fort och inte är så jättedyrt. Men det är klart att det är ju billigare att ha med sig lite sallad varje dag. Herregud vad tråkigt dock. Jag har ätit på ett lunchställe här i närheten många av de luncher jag haft sedan jag började här. Det smakar jättebra, men det känns faktiskt fetare än t.ex. McDonalds tycker jag. Om det stämmer vet jag inte, men det är tyngre liksom.

När denna förkylningen släppt och det som känns som en nackspärr gjort detsamma så ska jag sätta igång med träningen igen. Har hört av svärmor att de har köpt in någon fiffig maskin på stället jag har träningskort (betalat i snart ett år och gått kanske... 10 ggr... Starkt jobbat!) där man tränar i 15 min och det är som ett helt pass. Sånt gillar jag. :) För jag förstår ärligt talat inte var man ska hitta tiden att träna. Jobbar 8-17 varje dag med ca 40 min pendling en väg. Min lilla somnar vid halv 8 (hon borde iallafall för att orka upp dagen efter), om jag skulle träna efter jobbet, alltså typ 6, ett pass på en timme. så kommer jag hem precis när hon ska sova. Kul?! Om man då dessutom vill fika med kompisar och ha någon liten hobby, hur ska man hinna?? Förstår inte hur vi ska få in det där med syskon till Maja... hur ska man hinna med 2 när man knappt hinner med 1? Visserligen klättrade jag på väggarna i slutet, men vad mycket tid man hade som mammaledig. kommer nog njuta mer med bebis nr 2. Jag var för rastlös med Maja. Ville tillbaka till jobbet efter ett halvår. Jaja... tid kommer man nog alltid ha lite ont om, det är bara att göra det bästa av situationen. :)

SNYGGA killar ^^

image29

Var bara tvungen att lägga ut en bild på sötnosarna. För alla som inte vet och för alla som bara vill njuta lite. :) Från vänster till höger Henrik, Jan, John, Anders. Bilden är lånad ifrån dates hemsida www.d8.nu .

dagen efter

så sitter man här då, fortfarande lite förkyld, men en världs skillnad ifrån tidigare i veckan, dagen efter den planerade födelsedagsfesten och världens sämsta eurovision song contest. Varför envisas vi för att kalla det schlagerfestival, hur många schlagers är det med nu för tiden? Nåja för att börja med det så var det verkligen hysteriskt dåligt. The Ark var ju bäst, men inte alls så bra som de kan vara. Pga tekniska problem läste jag i tidningen idag. Iallafall vi som sett The Ark och Ola Salo live vet hur jävla bra de är, och de står ju inte och faller med det här. Det är bara att konstatera att euroviosion inte är vad det har varit. Ukrainas låt var ju världens största skämt. Låten var dålig och plåtniklas stapplande över scenen likaså. Nä huameja. Vinnarlåten, jovisst, lite fin och tjejen hade ju en otrolig röst. Men ingen vidare utstrålning och scenshowen... 5 "snygga" tjejer bakom den "fula" som sträcker händerna efter henne... eh... va?? Däremot tycker jag årets svenska melodifestival, och då menar jag den sista, inte de tråkiga kvalen, var riktigt riktigt bra. Bättre än på många år. The ark var grymma, men min favoritlåt var Andreas Johnsons, A little bit o love. Så skön! Sarah dawn finer var underbar, marie lindberg likaså (jo jag är nog lite partisk, men låten är riktigt riktigt bra.... ), måns charmig som få med en låt som man får energi av, sebastians låt var riktigt grym. Det är ju liksom musik som man gärna lyssnar på nu även efteråt. Hur ofta är det så??

Oj vad jag lyckades komma in på ett spår som jag inte alls tänkte när jag satte mig för att skriva. Tänkte skriva om tidernas mest sorgliga födelsedag (och då menar jag helt egoistiskt i mitt liv, ett i-landsproblem utan dess like då miljarders av människor knappt firar födelsedag... ). Låg sjuk hemma, A glömde först säga grattis och när han kom hem igen och sa det och gav mig min present, var det ett kvitto.... ! (visserligen på den enda sak jag önskat mig, ett nintendo WII :D :D :D) men det ökade liksom på sorgligheten att inte ens få ett paket att öppna. Sen låg jag hemma hela dagen. Visserlige ringde och pep telefonerna hela tiden så bortglömd var jag verkligen inte. Kvällen kom och vi åt mysig middag hela familjen. Så det var ju okej. Men den här festen som var tänkt till gårdagskvällen... Jag visste sedan tidigare att min bästa vän M inte kunde eftersom det sammanföll med hennes mammas 50års fest. Jobbigt, men okej jag har ju många andra vänner. Sen började avhoppen. A mår dåligt (och det vet jag och förstår helt och fullt att hon inte orkar *puss på dig gumman tänker på dig*), E jobbar, J kan inte komma, T's son är sjuk... Så var det då bara J med pojkvän och M kvar. Ringer J för att säga att vi kanske ska ställa in, hon har precis spytt... Ja då är det ´bara jag och min käre make och vännen M som kom ner ändå (tack sötnosen!) och kollade på festivalen och åt lite middag. Hur trevligt som helst som tur var, bara inte riktigt som det var tänkt. Efter att vi lidit igenom alla låtarna så ska M åka hem och jag åker med ner till Kliv in där killarna i Date ska spela. Kommer in helt själv vid halv 12, och ser ingen av killarna någonstans. Köper en cider och står ytterligare 40 min helt själv på ett uteställe fyllt av fulla ungdomar. Kändes något patetiskt. Som tur var hade de omröstningen på storbild så jag hade något att göra iallafall. Strax efter midnatt kommer killarna upp på scen iallafall och de är underbart bra som alltid. Lite annorlunda repertoar, inga egna låtar där inte, men de fick ju stämningen på topp. Jag måste säga att även om jag saknar Anders och Johan så är jag urnöjd med Date i dagens läge. Tänk vad bra det blev när Patrik försvann. Helt plötsligt var de ett riktigt band igen och inte bara kompband. Iallafall så hade jag jättekul, trots att jag var själv. När de spelade var det ju inga problem att ha roligt och i paus och efteråt fick jag ju umgås med trötte Jan och febriga Henrik. Stackarn var riktigt dålig igår. Och jag själv som precis legat sjuk kunde riktigt känna febern... usch för att vara tvungen att stå på scen i det läget. Men han var lika trevlig och kramig som alltid. Den killen kommer nog alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Det blev 2 trevliga dagar ändå... men bara helt annorlunda än vad jag hade tänkt... Nog mest därför det känns sorligt, för nu när jag har skrivit om det inser jag hur trevligt jag faktiskt har haft det. :)


aaaaaaaatcho

så sitter man här igen, hemma ifrån jobbet med rinnande ögon och näsa. Ett ömmande huvud, en skavande hals och en evinnerligt irriterande hosta. Feber börjar iallafall ge med sig. Jag gjorde ett tappert försök att jobba i måndags. Ha ha säger jag. klarade av 2 timmar och 20 min, sedan blev det tåg hem igen. Och febertermometern visade att jag gjort rätt som åkte hem. Hoppas inte att jag smittade någon. Försökte hålla mig på avstånd den lilla tid som jag var där. Iallafall så har den lilla varit dålig över helgen. mellan 39 & 40 graders feber i tre dagar. Men idag är hon på förskolan igen. Var skönt att vara hemma och kunna vara sjuk, Igår fick jag ju ta hand om henne också. Visserligen var hon feberfri och pigg som en mört, men det var nästan ännu jobbigare eftersom jag var bosatt i soffan och frös och svettades om vart annat. Nåja, idag har jag tittat på avsnitt efter avsnitt av Veronica Mars. Det är också skönt med att vara själv. Att inte bara behöva titta på Pippi långstrump och spöket laban och någon underlig film ifrån fisher price som medföljde senaste vi föräldrar. Maja älskade den! tyvärr så har den redan gått sönder då maja har en förmåga att tycka att cd & dvd skivor är väldigt roliga leksaker. Och eftersom det var en gratisskiva var varken mamma eller pappa så noga med vad hon gjorde med den. Iallafall VM hela dagen. Och avsnitt 17 har nu sänts! Återigen GAAAAH vad bra den är. :D Den kan bara inte läggas ner. Apropå det måste jag in och kolla om det har kommit några nyheter om det. Man blir ju bortkopplad ifrån världen när manbara ligger hemma..

shit

inte bloggat något på hela dagen förrän nu. Det måste tyda på att jag haft riktigt mycket att göra på jobbet. Äntligen! :) Dagarna går så mycket fortare då. När man inte bara sitter och surfar och tittar på klockan.

Sugen på att hitta på något skojigt ikväll. Men med tanke på att A varit hemma från jobbet halva dagen för att han är så förkyld så är nog chansen inte så stor att han vill hitta på något. I helgen ska vi ha stora röjardagen. Vi ska storstäda och möblera om lite grejer och köpa förvaring och åka till tippen. Om vi nu verkligen gör allt detta, "vi går upp kl 7 och börjar" kom ut ur A igår när vi pratade om det, och då började jag misstro att något skulle hända..  Inte ens chans att någon av oss orkar gå upp kl 7 på en lördag för att storstäda lägenheten. Men som sagt, om vi verkligen gör allt detta så kommer jag vara mäkta stolt! Inte för att det är så mycket att vara stolt över kanske, om man har en lägenhet ska man ju städa den. Men att verkligen STÄDA, när det ser ut som det gör hemma hos oss, det är faktiskt nästan värt en medalj. 
Funderar på att anmäla oss till Roomservice. Tänk att ha Jonnie & Mattias fixandes hemma. :D Skulle väl dock aldrig vilja flytta då. hehe det blir ju alltid så sjukt snyggt när de har hållit på någonstans.

hihihi



Ah min dotter är lik Julia Roberts, se där ja. :) Nästan lika mycket Gary Oldman, mene jaja...

"LoVe is in the air..."

Så har man då sett avsnitt 316. GAAH vad bra. Och vilket slut! Aaah! Förstår inte hur man ska kunna hålla sig en vecka till. Har ju visserligen några avsnitt kvar på säsong 3 som jag bara har sett en gång. får se om dem under veckan så kanske abstinensen kan hålla sig på en ok nivå. Veronica & Logan alltså, där finns det kärlek! ojojoj.. Trots... hmm.. tänker inte lägga in några spoilers kom jag på. Trist om någon råkar läsa och inte ens har börjat se denna säsongen än. (Glöm inte att ratta in svt den 14 juni isåfall ^^). Iallafall om det nu blir en 4'e säsong och de inte tar med Logan (och många av de andra också för den delen) så gör de verkligen en jättemiss. Seriens storhet bygger ju på karaktärerna och deras relationer.

Ska nog gå lite tidigare på lunch idag... lugnt som ...kan inte ens komma på något som är så lungt faktiskt.. Börjar tröttna på att inte ha något att göra faktiskt. Men ju längre in i månaden vi kommer desto mer blir det iallafall.

MAAT :)

/M

Beverly hills 90210

image28
Det är ändå härligt att Beverly hills 90210 ÄNTLIGEN kommit på DVD. Visserligen bara första säsongen än, men säsong 2 kommer i sommar och sedan borde ju de andra följa på också. Jag började se serien när jag var typ 10 år så jag följde den under några år. :) Den var ju helt klart som bäst de första säsongerna. När Brenda försvann försvann ju lite av magin, men jag fortsatte att följa den stenhårt. Så jag kommer heltklart att samla på mig alla säsongerna på DVD så jag och syrran äntligen kan kassera alla 100talet videroband med gamla avsnitt inspelade. Det kanske kan hjälpa mig lite i att hålla ordning eftersom Maja älskar att dra ut dem ut skåpen.

"Hey babe.. looking good. Real good babe" Ett härligt citat :D Någon som minns när och vem? Få se om det finns några andra BH fanns ute i Sverige fortfarande.

HATAR att städa..

Arbetsdagen börjar lida mot sitt slut. Undrar vad man ska hitta på idag. Klart är iallafall att jag ska hem och se Veronica Mars. Dessutom är det ju Grey's anatomy idag. Det är bra underhållning. Kanske lika bra att hålla sig hemma helt enkelt. Borde verkligen städa också. Få skulle kunna komma in i våran lägenhet och inte kommentera hur den ser ut. Och det är inte på ett positivt sätt. Jag hoppas att vi hittar en större lägenhet eller ett litet radhus snart så kan man passa på att storsortera när man ska flytta. Det är totalt oinspirerande att göra det nu. Vi har saker överallt, och att mitt i kaoset hitta plats för allting är inte lätt.. Tittar in på hemnet varje dag, men idag fanns väl bara ett objekt som var intressant egentligen. 2 om man räknar med Onsala, men jag tror inte vi ska flytta dit än. Får hålla oss i Kungsbacka några år till om inte det dyker upp något man inte kan stå emot. Det var inte långt ifrån att vi blev husägare i höstas faktiskt. Men vi har sagt flea ggr vilken tur det är att det inte blev något. Tänk att sitta med lån på 2,5 miljoner när vi bägge vill börja plugga. AOCH!

Jag tycker egentligen väldigt bra om att ha fint och rent omkring mig. Det är bara det att när det är för mycket grejer så lägger jag liksom av. Och det är för mycket grejer redan från början hos oss, plus att man har en knappt 2 årig tjej som drar fram ALLT, och då menar jag verkligen allt, hon kommer åt.

Blir mer och mer sugen på den där 5'an jag såg på hemnet idag. Kanske är något att ta upp med maken där hemma. Dock så var det hög avgift och liten insats. Jag gillar när det är tvärtom, så man betalar mest till sig själv. Däremot skulle vi få SJUKT låga lån med tanke på vad vi nog får för lägenheten vi har idag. Det blir ju dock STOR skatt.

Kylie Minogue 72%

Kylie Minogue har jag ju faktiskt fått höra att jag är lik, och där har jag det, svart på vitt, 72 %.

kan ju inte låta bli


My celebrity look-alikes



Herregud vad fånig, men precis lika roligt. Det roligaste är att det blir totalt olika beroende på vilket kort man tar! Vilket underbart tidsfördriv. HAHA

äntligen

dags för lunch. MUMS! Undrar vad det kan bli för spännande idag på lunchkrogen. Hoppas de har en god fiskrätt. Sugen på det idag.

Köra truck har jag fått lära mig på nya jobbet. Jäklar vad skoj det är. Önskar nästan att jag hade mer truckkörande att göra. Det är väldigt begränsat ska jag säga. Kanske 30 min av min 8 timmars arbetsdag som är truckkörande, men roligt är det. :) Var ungefär som när jag började köra moppe som brevbärare. Det blev ju roligt att dela ut post helt plötsligt. Tyvärr var det bara några veckor innan jag slutade.

nu börjar hungern ta överhanden...


Det visste ni inte...

.. om mig, en lista, IGEN. Lånad av... gissa vem??

Hur många lampor har du i ditt rum?
i mitt rum, alltså mitt sovrum, endast en taklampa
Vilken låt spelas mest hos dig just nu? Det är nog någon Johnny cash låt
Favoritfrukt? Vindruvor, gröna äpplen
Har du någon konstig vana, isf vad? hmm... näe inte direkt tror jag.. vad trist
Linje på Gymnasiet? Natur och Kultur - ett samhällsvetenskapligt program med inriktning på eget ansvar. Lärarna skulle vara våra handledare och inte våra läraren. Pytsan! Men några ämnen var roliga, och det var en härlig klass.
Hur gammal är du? 26 år den 11 maj
Är du helsvensk eller har du utländskt påbrå? Svensk!
Har du någon kommande resa planerad, isf vart och när? Charter med A, M&A & M&P i september
Favoritserie? Veronica Mars, Vänner, Beverly Hills 90210
Lekte du med Barbie när du var liten? Oja, samlar fortfarande på Barbies faktiskt. Även om det var några år sedan jag köpte en nu
Ditt nästa köp? hmmm... mat... lunch idag blir det väl
Saknar du någon just nu? Ja, några st.. mamma speciellt
Säger du "kavjar" eller "Káviiar"? Kaviaaar.
Har du ont någonstans? nä faktiskt inte, vad skönt :)
Har du lätt eller svårt för att prata om känslor? Beror på med vem. så sådär lätt får jag nog svara
Vad gör du just nu? Bloggar & jobbar
Vad ska du göra imorgon? Jobba
Vad åt du senast? Kycklingburgare, gjorde egna, MUMS!
Vart bor du/Hur stor är den staden? Kungsbacka, liten småstad
Vad dricker du helst? Öl, Coca cola & vatten
Hur många kontakter har du på msn? msn... har det bara på mobilen och där har jag bara min käre man för att testa om det funkade
Oh hur många av de pratar du dagligen med? the one and only
Är du singel? nä det var längesen nu
Tidigare jobb? brevbärare, butiksbiträde, administratör
Vad skulle du köpa om du vann 1 miljon? Resa, betala av lån, antagligen läsa något utomlands, skänka till cancerfonden
Framtidsplaner? Jobba vidare och lära mig detta jobbet ordentligt. Resa och ha en fantastisk sommar
Bestämmer du dagen innan vad du ska ha på dig? haha onej
Vad ska du ha på dig imorn? det vet jag ju inte eftersom jag inte bestämmer det förrän jag ska ta på mig
Går du i skolan eller jobbar? jobbar och jobbar... (jaja, bloggar lite också... )

dimma

Usch vad segt det var att gå upp i morse. Sängen var så varm och mjuk och god och utanför fönstret vad det en tät tät dimma. Allting blir lite jobbigare när det bara är grått ute. Men när jag kommit till Mölndal så strålade solen, och livet blev genast lite lättare.

Maja har börjat att inte vilja gå till dagis. "nääj inte gå". Det roligaste var i måndags när hon vaknade var det första hon sa "dagis jajajaja", men när vi började närma oss grinden ville hon inte alls gå in, och när jag skulle ta av henne jackan och skorna blev hon hysteriskt ledsen. Det är så konstigt för hon har verkligen älskat det tidigare. Det är väl en liten fas kanske. Hon är ju glad när hon är där hela dagarna.

Valborgskvällen blev jättetrevlig, med lite för kort. Maja var inte riktigt på humör så vi åkte hem vid halv 10. Men innan dess var det grillning och kubbspelade och allmänt skoj. :)

Hysterisk mamma, men söt dotter

image27

RSS 2.0