Saken är biff *ha ha ha*

Jaha ja, jag blev så inspirerad av min egna blogg att jag efter jobbet igår gick och handlade ingredienser till egna köttbullar. När jag efter handlingen kom hem möttes jag av en lycklig Maja i badkaret. Ungen ÄLSKAR att bada. Ska bli en fröjd att ta henne till stranden i sommar. Redan förra året badade hon så ofta hon kunde, trots att det inte var vidare varmt i vattnet de första doppen. Iallafall efter att A badat färdigt henne så började vi att laga mat tillsammans, jag och Maja då. Hon var hur duktig som helst. Visst det kom lök lite överallt och hon tyckte att det var väldigt roligt att trycka på köttbullarna, men det fick helt enkelt bli biffar istället. :) Goda blev de också. Färsk timjan i, mumsigt, kunde dock ha kryddat dem lite mer, men annars var de mycket populära i familjen. Maja åt som en häst och A snodde några biffar ifrån min tilltänkta lunch för idag. Men eftersom det var typ 8 biffar kvar så var det helt okej. ^^
image93

Såg ungefär ut sådär, men den bilden googlade jag bara fram. Älskar google. man hittar allt. Aldrig har det väl funnits en sådan bra sökmotor. Minns när man satt på Alta vista och sökte och kämpade. Nä, tacka vet jag Google.



Det är en trist dag idag. Känner inte alls för att jobba. Jätteskillnad ifrån igår då allting kändes roligt. Just nu vill jag bara går härifrån och läsa "Min vän Leonard". Den är helt fantastiskt bra. När jag började läsa så påmindes jag om James Frey's sätt att skriva, och blev lite trött. Men så fort man kommit in i boken så är sättet han skriver en stor del till att man älskar boken. Jag höll på att börja gråta på tåget igår vid ett tillfälle... Skönt att åtminstone en av böckerna jag köpte på pressbyrån den där morgonen var något att ha iallafall.





Kommentarer
Postat av: Kerstin

Google är grymt! :-) Man hittar allt! Jaså, du gillar inte katter stumpan?? Hm...he he, själv var jag skiträdd för katter när jag var yngre; numera är jag ju förtjust i dem ( o tur är väl det, har ju tio stycken hemma för tillfället - usch ). Men hundar är allt i en klass för sig...så fina! En liten dvärgspets hade inte suttit fel! Hi hi!

2007-05-29 @ 16:56:35
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0