Vad ligger under sängen?

I natt vid 3 snåret vaknade jag av att jag hörde Maja gny i sitt rum. Jag gick som vanligt och skulle kolla om det bara var nappen hon ville ha eller om hon var ledsen. Men när jag kom in i hennes rum så hittade jag henne inte. Nyvaken och med lite suddiga linser (dygnet runt linser, superbra, men ibland lite suddigt när man precis vaknat) så fattade jag ingenting. Jag hörde henne, men kunde inte se henne... Jag tittade i sängen och runt den, och till slut förstod jag... Tjejen har krupit in UNDER sängen! Först ville hon inte komma ut, men när jag väl fick ut henne tog jag med henne in till våran säng och hon sov som en stock till 7 i morse. Fatta hur skumt det var. Visste inte riktigt vad jag skulle göra. Varför i hela friden hade hon krupit in under sängen?? Knasiga barn!

Idag är det premiär för Veronica Mars säsong 3 på SVT kl 20.00, missa det inte! :D 


image125
Avsnittsbild ifrån 3.01 - Welcome wagon

The perfect one

Fortsätter att skapa rekord, 16 st unika besökare igår. YieeHaa! ;)

Så har jag då hittat lägenheten jag bara VILL ha! tyvärr är grabben måttligt intresserad av att flytta över huvudtaget, och det förstärks av att vi måste byta bredband... ifrån 100 mb idag till typ... 8. *gråt* Den är helt nyrenoverad, precis så som jag själv skulle gjort. En trea visserligen, men med en rymlig klädkammare jag skulle göra till data/arbetsrum. Vem behöver fönster när man sitter vid datorn?! Den är på markplan med en stor altan och gräsmatta (som tillhör föreningen så man har inget eget ansvar för klippandet ^^) både på framsidan och baksidan. 5 minuter till pendeln och kungsbacka city. oooh ju mer jag skriver desto mer vill jag bo där. Jag och A ska diskutera saken på allvar ikväll så ska jag ringa mäklaren imorgon. Hoppas inte han sålt den bara om vi nu bestämmer att vi vill ha den. Då kommer jag gråta. Är en sak om Andreas verkligen inte vill, då kan jag acceptera det. Men om han vill och den redan är såld, Urgh.

Stackars A har skadat sig idag. Sitter nog på sjukhuset fortfarande eftersom han inte ringt än. Fick ett jack under ögat av vad jag tror var en markis... kan ha hört fel. Tycker synd om iallafall.

Det tristaste med att blogga på jobbet är att man inte har massa roliga bilder att lägga upp. Man har tiden, men inte bilderna. Hemma har man bilderna, men inte tiden. Får lägga över dem på ett usb minne och ta med dem hit helt enkelt. :)

Rekord

Igår hade jag rekord på antal unika besökare på en dag, 15 st :D Brukar ligga runt 5 typ annars, men det känns ju kul att så många hittade hit. Hoppas de/ni vill komma tillbaka bara.

Måste tipsa om ett otroligt roligt forum www.tv-land.se . Ett forum, främst för tv-serier, men där man även kan diskutera lite allt möjligt. Jag är numera en stadig besökare på veronica Mars, Beverly Hills 90210 och blandade tv delarna av tv-land. Älskar det.

skaparglädje

När man väl sitter och bloggar hemma och lägger in bilder så kommer man på så mycket annat att blogga om och många bilder att visa alla 3 som dagligen spanar in denna bloggen. (Är ni fler så lämna gärna kommentarer. Älskar att få kommentarer på inläggen, även om det bara är -hej)

Kom iallafall på att jag lovat kära Karin att visa fler bilder på mina smycken så här kommer mina senaste alster och lite gammalt...

          

Dansdax

Så i fredags var jag på min första dansbandskryssning (kan man kalla båten mellan göteborg och fredrikshamn för kryssning?!). Tack vare vädret blev det en underbar kväll. Inte för att den inte hade blivit bra annars, men allting blev ju väldigt mycket trevligare. Välkomstdrinken (HA ett halv plastglas av någon svag päronlikör...) serverades på däck 9 i strålande sol akompanjerad (hur stavas det??) av Henrik Henriksson, en mycket charmig och duktig trubadur (och snygg, eller hur J?! ^^). De första 2 timmarna flöt fort förbi.
   
Kl 9 var det då dags för Arvingarna (!!). Det var många år sedan jag var på en "riktig" spelning med Arvingarna. Tog med den lilla till Packhuskajen förra året, men det blir ju inte samma sak. Iallafall så var det roligt att se dem igen. Lasseman och Kim hejade glatt och log när vi dansade förbi. Vi har aldrig haft någon närmre kontakt med Arvingarna. Vi var ju 14 år och besatta, och det är svårt att bygga något normalt på det. Den mesta kontakten (med ett undantag..) har varit "får jag en kram" eller "får jag ta kort med dig". Men det känns ovant. Enda dansbandet jag annars går och ser är ju Date och dem känner man ju.
image108
Magisk solnedgång (blir ju aldrig lika bra på kort, men ni fårstår kontentan... det var vackert! )

Sedan förstår jag inte riktigt repertoaren... några gamla guldkorn var det ju, men Arvingarna har sjukt mycket bra eget material och så väljer de att köra Kung i stan både på svenska och engelska?!?!?! Grymt underligt då det är en dålig låt på bägge språk. Kul att höra lite uggla & sven ingvars medley igen iallafall. Och på något sätt så är alla låtar som Lasseman gör bra. Undrar om de gör det med mening. "Ooh det här var en bra låt - varsågod Lasse." Sen är han ju lika snygg nu som han var då. Syns ju knappt att killen blivit äldre. Han var 22 när jag föll, nu är han 35... O M G vad tiden går fort!
image105
Spana in grabben närmast kameran. ^^ (Bild från sommarkrysset lånad av www.arvingarna.nu)

Vad kan i övrigt sägas om kvällen... Träffade Marie igen efter typ 10 år. Jättekul! Träffade också en av M's dagis fröknar (gaah förskole, jag kan inte lära mig att säga förskola för såna små kottar... Det är dagis, förlåt alla som arbetar i den världen och blir förnärmade, vet inte över vad, men har förstått att det är fel....). Var också jättekul. :D

"Nu pirrar det i bena, och särskilt det ena. Men ännu mera känns det där de sig förena... Oh Magdalena..." Känns ju härligt att det är de bästa textraderna i sången med mitt namn. ^^ Sitter och lyssnar på Arvingarnas senaste samlingsskiva nämligen för att få lite inspiration att skriva detta...

Igår hade vi 2 års kalas för vår lilla tös som fyller år imorgon. :)

Idag har vi varit ute och badat hela dagen. UNDERBART! Och snart är det semester, så härligt!! :D
image109

Helt OTROLIGT!

Kan inte förstå det. Sitter alltså helt ärligt och ryser över hela kroppen. Otroligt, fantastiskt, underbart. De (vi då jag medverkade i petitions och liknande iallafall) gjorde det! Det fungerade. Jericho är tillbaka!!! :D :D :D

http://jerichoboard.cbs.com/n/pfx/forum.aspx?tsn=1&nav=messages&webtag=CBSMBJericho&tid=13329

http://www.eonline.com/gossip/kristin/detail/index.jsp?uuid=ad14c4d6-7da7-4753-b3d8-54b131279f06

Läs och jubla, gråt eller som jag, RYS över det otroliga som hänt!


Bild man får upp när man googlar glädje :D

image100
Vi får se dem igen!! Vi får veta vad som händer!! Så lycklig nu!

Tänk om detta kunde hända Veronica Mars. Det är ytterst tveksamt, men lite lite hopp finns kvar. Kämpa vidare så kanske vi kan vinna den fighten med.

image101
VI VILL HA ER TILLBAKA OCKSÅ!!!

KRETA

Så var den då preliminär bokad, resan till Grekland i september. U N D E R B A R T! Om allting går vägen så styr vi kosan kl 07.00 ifrån Landvetter raka vägen till Chania flygplats och Agia Marina strax väster om Chania stad. Fatta vad kul vi ska ha! Längtar jättemycket, men det ska samtidigt bli skönt att njuta av alla sommarveckor fram tills dess. Och om bara en och en halv vecka så har vi semester i 2 veckor, ska bli hur skönt som helst! (Hoppas hoppas hoppas vi kan hälsa på er Kerstin!!!)

image98
Bild lånad av ticket.se

V E R O N I C A

Tro inte att jag lagt ner kampen om Veronica Mars. Jag skriver inte lika intensitvt, men jag har några sidor jag alltid besöker, varje dag, för att följa utvecklingen.

www.eonline.com/gossip/kristen

www.veronicamars.se

www.tv-land.se/index.php?showforum=140

www.veronicamarsextras.com

www.cwtv.com/lounge

Och i mina tankar är serien fortfarande inte nedlagd. Mitt hopp har fortfarande inte dött.

image97

Bild lånad av www.veronicamars.se Skapad av Nemo.

Gräs

Inte bloggat på länge nu. Svårt att hitta tiden på helgerna när det är så mycket som händer. Har svårt att hitta lugnet att sätta mig när Maja är i närheten. Jag vet att man inte behöver underhålla ett barn 24 h om dygnet, men jag får dåligt samvete när jag sitter vid datorn. Bättre att spela wii då, då kan hon vara med. Hon tycker de små färgglada gubbarna är jätteroliga att titta på. ^^

Förkyld igen. CRAP! Började redan i lördags på kusinens bröllop. Började ana ont i halsen. Men igår på dagen kände jag mig bra. När kvällen kom, kom också halsontet. Och under natten var det för jäkligt. Nu har näsan runnit hela dagen och jag har nyst mer än en gång. Just när man gick och tyckte att det var så skönt att alla var friska.

Min tv-serieblogg känner sig ännu mer bortglömd än den här. Den är liksom ännu viktigare att man har tid på sig, så allting blir rätt. Har iallafall fått min första kommentar på den. Haha, härlig känsla.

Idag ska jag efter jobbet, ganska snart faktiskt eftersom jag började kvart i 8 idag och bara hade en haltimmes lunch, ska jag träffa M & M och boka resa inför september. Ska bli så grymt roligt!
image96
Sjukt sugen!

Var och tittade på en lägenhet igår. Fin, men ändå njae faktiskt. Trodde jag skulle älska den, och det hade varit lite jobbigt, för det var så dyr, men det gjorde jag inte. Så det känns skönt. Visserligen hade det varit kul att flytta, men det krävs att vi hittar någon som verkligen är vad vi vill ha. Vad jag vill ha av nästa boplats:

- Ytterligare ett rum så man kan ha ett separat datarum och inte behöver trängas i sovrummet med 2 datorer och skrivare och allt som hör till..
- Gräsmatta - Trodde aldrig att jag skulle längta så efter en egen bit gräs
- Bottevåning  så man bara kan gå direkt ut på sin gräsmattta och lugnt sitta i en solstol medan den lilla hoppas omkring på det gröna gräset.
- Ny renoverat Ljus och rent och snyggt. Så man slipper göra någonting mer än att bara försöka hålla det sådant. (visserligen inte lätt har det ju visat sig...)

Ja... det är säkert något mer, men det är de mest uppenbara sakerna som vi inte har nu som jag verkligen längtar efter. Dumt tillfälle egentligen då A ska börja plugga. Det lär vi inte bli rika på.

RSS 2.0