Snö...?!

Hur i hela friden går det till? Igår var det en helt fantastisk vårdag och det var nästan för varmt att ha jackan på sig på promenaden i den strålande solen. Imorse vaknade jag av att A säger: "Älskling... det SNÖAR". Först trodde jag att han skojade. Sedan mindes jag att min pappas fru sagt igår att det skulle snöa idag. Igår trodde vi ju inte på det, men när nu A sa det så fick jag ju inse att det var sant. "Men det är inte så mycket, bara lite vitt." fortsätter han, ger mig en kyss och sticker iväg till jobbet. När jag vaknar nästa gång av att min dotter ropar och klockan ringer samtidigt (så borde det vara varje dag) så tittar vi ut och det är helt vitt. Maja blir ju naturligtvis överlycklig. "Snö, jaaa mamma vi åker pulka!" Hur hon ens vet vad en pulka är undrar jag då det ju inte varit någon snö den här vintern och hon kan knappast minnas den förra särskilt väl, men Pippi Långstrump, Barbie eller kanske Kipper har säkert åkt pulka någon gång.

Jag vet att jag har önskat snö tidigare här på bloggen men det var ju längesen. Nu i mitten av mars vill jag ha VÅR! Stackars alla vackra vårblommor som blir övertäckta av kall, våt snö.

image389
Framgooglad bild, har inte hunnit ta några bilder idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0