Musiken är mitt liv

Inlägget ifrån igår är putsväck. Sorgligt men sant. Så jag ska försöka skriva det igen. Även om jag avskyr det eftersom det känns som om man upprepar sig. Men det var ju bara jag som fick läsa det igår...

Musiken är en jättestor del av mitt liv som liksom har blivit lite undanträngd det senaste året. Tv-serier har knôtt sig in och tagit en allt större plats. Men igår när jag sett ett OTH så blev jag så sugen, så jag dammade av gitarren, stämde den (och jag måste tro att Maja har varit och skruvat för jag vägrar acceptera att det var så längesedan jag spelade som den försökte få det att låta.) och satt och spelade och sjöng i 1½ timme. Det var jättehärligt. Fast OJ vad jag saknar pianospelandet. När vi flyttar någonstans där vi inte bor på högsta våningen utan hiss så ska vi få ett piano av A's faster. Åh vad jag ska spela då!

Satt igår och försökte hitta den där perfekta låten för min bäste väns bröllop. Hittade några som nog kan bli bra, men inte den där perfekta. Men det kommer jag nog inte att göra. Så det är nog bara att välja en av de som känns bra och börja öva. Hade ju tänkt kompa mig själv och eftersom jag spelar så sällan nuförtiden så krävs det lite övning.

Kommentarer
Postat av: anna

svar: aha okej. men du kommer säkert in ändå :)

musik är verkligen livet. jag saknar mitt piano grymt mycket som står där nere i kalmar :/

2008-03-03 @ 11:01:09
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Therese

Vi hade också kunnat få ett piano om vi velat när vi flyttade till vår lägenhet. Men jag akn ju inte spela så jag såg det som något som bara skulle ta plats. Kan ångra det lite idag. det är ju ganska snyggt

2008-03-03 @ 12:58:04
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0