Melodifestivalen - finalen

Så är det då äntligen finaldags. Tycker nog att man borde gå tillbaka till att bara ha ett program, det hinner bli lite tröttsamt med alla dessa veckor. Men det är ju lite skojig underhållning på lördagkvällarna också så jag känner mig lite delad. Men det blir ju inte lika "stort" som det kändes när det bara var en kväll om året, eller 2 om man räknar den Europeiska. Nu är det ju 2 sådana också... eller är det 3?

Mina favoriter idag är

BWO, en klockren låt, bra framförande och Martin är så vansinnigt charmig och snygg på scen. Men han kunde ju lika gärna varit soloartist i detta numret, man märker ju knappt bard och hon tjejen.

Linda Bengtzing, energikick till låt och Linda är söt som socker. Att det dessutom är fantastiska Johan Fransson som varit med och skrivit texten gör ju att jag alltid är partisk. (jag är ju en av få i världen som vågar erkänna att Las Vegas är bra trots att det gick så dåligt i Europa. Man undrar vilka som röstade fram den eftersom alla plötsligt skyr den som pesten.) Stor kram till Johan om du mot förmodan läser detta.

Sanna Nielsen, makalöst fin låt och Sannas sagolika röst är en stark kombination.

I övrigt så gillar jag Amy Diamond för att man ser hur hon älskar att stå där och hon är proffsig och har en charmig låt.

Sibel, Nordman och Charlotte Nilsson är rätt tråkiga. Jag tycker Charlotte har en hel okej låt, men jag gillar inte hennes röst och inte hur hon ser ut. Rongedal tycker jag också har en okej låt men framförandet är lite för svagt.

Sjögren och Frida är dåligt.

Tyvärr tror jag att Charlotte har stor chans att vinna. Men jag tror BWO skulle klara sig bäst där nere, eller kanske Sanna Nielsen med sin fantastiska röst och fina ballad.

Vad tror ni?








Ser naturligtvis fram emot vad Björn Gustafsson ska hitta på idag. Hans låt till Carina Berg är det roligaste på länge.



Och Kristian Luuk är riktigt bra som programledare. Han får gärna komma tillbaka nästa år igen.



Desktop tower defense
, jag säger ju det, det är sjukt kul!

Kommentarer
Postat av: anna

jag tycker inte precis som du hehe. klarar inte av sanna så hoppas verkligen inte på henne. hon är den jag minst vills kicka men tror tyvärr hon kommer vinna. själv håller jag på perelli, bwo och amy. men rongedal är bra också. vore riktigt kul om bwo vann :)

2008-03-15 @ 19:41:33
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: anna

svar: haha ja det får vi göra :)

2008-03-15 @ 20:08:55
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Pyggme

Hmm.. jag tyckte Linda B var helt ok, hon är ju ett energiknippe man blir ganska glad av att se på - men när jag fick läsa genom texten häromdagen föll den djupt.. "jag kan vara din, värsta hjärtattacken, klappa din katt" - ehh, va??? :-)

Tycker om Sannas låt, men vill inte att den ska vinna. Gillar inte Sibel, varken som låt eller person(artist). Christer får absolut inte vinna, frågan är om Gert Fylkings kampanj ger en himla massa "antiröster" eller inte... Vill absolut inte heller se Frida eller Nordman högt upp. Tycker inte att Amys låt är så bra, texten passar inte en så ung tjej. Det tyckte jag visserligen om hennes "What's in it for me" heller...

Jag gillar Rongedals låt, Perellis är inte heller så tokig (även om jag inte heller gillar henne som person/artist) men jag ser nog helst att BWO vinner. Inte för att deras låt är bäst, men jag tycker det är dags att vi inte slutar så vidrigt långt ner i finalen, och de har så många viktiga öststatsfans som behövs. Egentligen har jag aldrig tyckt att deras melodifestivalbidrag varit ens hälften så bra som deras vanliga singlar, vilket är synd egentligen...

Oj, vad långt det blev =)

2008-03-15 @ 20:10:34
URL: http://christertillbelgrad.nu
Postat av: Maria

Jag gillar Johans sätt att skriva låtar. och jag diggar Las vegas och gillar även Lindas låt i årets MF

2008-03-18 @ 07:41:27
URL: http://www.mariachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0