Saknaden, den försvinner aldrig


Kan fortfarande inte förstå att Heath Ledger är död. Och jag kan inte förstå hur folk inte kan veta vem han är. Möttes av förvånade blickar när jag pratade om honom igår. Då är det skönt att ha tv-land och BF och en familj som har koll på läget. När jag pratade med min syster fick jag dessutom veta att en av hennes närmsta vänners bror gått bort. Strax över 30 år gammal. Fruktansvärt! Så igår var en mörk dag.

Mina tankar går till alla nära och kära till de som gått bort. Mina tankar går till Michelle Willams och lilla Mathilda. Tänk att behöva berätta för en 2 åring att hon aldrig kommer träffa pappa igen. Varenda cell i min kropp vrider sig i smärta när jag tänker på om jag själv skulle behöva göra det för min älskade lilla tjej. Mina tankar går naturligtvis till hela hans familj, och hela X familj (som jag inte tänker nämna här i bloggen, men som de som vet om förstår).

Jag vet ju själv hur det är att mista någon som står en så nära någon kan göra. Stunder som den här blir man extra påmind om smärtan. Även om sorgen alltid finns där. Saknaden, den försvinner aldrig. Men man lär sig leva med den. Till hösten är det 12 år sedan mamma gick bort. 12 år, ofattbart. Jag minns henne, som tur är, fortfarande så tydligt. Hennes röst, hennes händer, jag älskade hennes händer. Hon finns med mig hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är trist när någon dör. Eller sorgligt snarare. En mamma o pappa står ju en extra nära men även när andra dör så känns dte. Människor som djur. 2007 så dog min mormor, farmor och en katt.

Blir arg på dem som säger att ett djur gör väll inget, det är ju inte samma sak.
För vissa så är det samma sak. Okej inte exakt samma sak men du fattar nog vart jag vill komma.

2008-01-24 @ 17:32:08
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Magdalena

Naturligtvis är det sorgligt när ett djur som stod en nära dör. Men samma sak som en människa det kan jag nog inte tänka mig. Kanske om man lever helt ensam och bara har sin katt eller hund. Men naturligtvis är det fruktansvärt när någon nära försvinner oavsett om det är människa eller djur. Det är konstigt varför det är så att när någon dör så dör fler. 2006 dog både min morfar och farfar, med inte alls långt emellan. Sorgligt. Kram på dig.

2008-01-25 @ 08:02:26
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: anna

jag tycker det är jättesorgligt att heath ledger är död. gillade verkligen han som skådis och det är så himla hemskt med hans dotter. usch.

2008-01-26 @ 11:11:26
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0