Göteborg Filmfestival 2008

Det är snart filmfestival. Jag älskar filmfestivalen. Varje år går jag och ser ett gäng filmer, ofta själv. När jag berättar det så tittar folk underligt på mig, "Går du på bio själv? Helt ensam?" Jag själv förstår inte vad som är så underligt. Det är ju inte direkt så att man pratar under filmen. (Folk som gör det driver mig till vansinne. Om barnet är så litet att det inte förstår, sitt hemma i tv-soffan eller se en lättare film! Mobilpratare är inte ens värda att nämna.) Iår ska iallafall min bästa vän M följa med, så det ska bli kul, men ovant. Jag har liksom vant mig vid att göra det själv. Visserligen brukar jag alltid se någon film med sällskap, men det mesta, det brukar jag se själv.

jag har bara hunnit skumma igenom programmet snabbt, men det är mycket som lockar. När jag har köpt biljetter så ska jag meddela vad det blir för godsaker. Har ni chans att gå, gör det! Det är sällan något är dåligt. Och jag glömmer aldrig när jag i januari 2006 såg Walk the line och dansade på moln därifrån för att det var så fantastiskt bra. En av mina absoluta favoritfilmer, säkert delvis för hur jag såg den.

image212
http://www.markdroberts.com/images/walk-the-line-4.jpg

Kommentarer
Postat av: Mogan

Jag brukar också gå på filmfestivalen själv. Det känns inte alls konstigt för det är annorlunda än att gå på vanlig bio som väl mer är ett helgnöje. Jag har bara skummat igenom programmet men jag ser också fram emot det. Det brukar särskilt vara kul att se lite udda filmer som man inte råkar på annars.

2008-01-11 @ 21:39:02
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Maria

Trevligt med film :)

Såg föresten att du länkar till min blogg :) Kul :) Så nu länkar jag till din med ;)

2008-01-12 @ 09:29:19
URL: http://www.mariachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0