Framtiden ser ljus ut

Inte många timmar har gått sedan blogginlägget om vad jag vill bli och redan har 2 stycken ställt frågan vad det är. Den ena fick svar direkt eftersom det var på msn, den andra får svar här.

Jag ska utbilda mig till resekonsulent/producent. Det låter sådär lite lagom flummigt och svårförståeligt. Länge har jag tänkt utbilda mig inom turism eftersom jag älskar resor. men att bara sitta och sälja resor resten av livet kanske inte riktigt är vad jag har strävat efter. Men för några veckor sedan fick jag ett mail där det stod såhär; "Hos researrangörerna finns resebyråtjänstemän som planerar de resor som företaget ska sälja. Du kan då kallas för reseproducent eller resekonsulent. Då besöker du nya resmål, förhandlar med transportföretag och hotell om priser och andra villkor och skriver avtal. Du kan också sammanställa resekataloger vilket oftast sker i samarbete med reklamfolk och marknadsförare. " Där blev jag såld. Det låter helt perfekt. Varje ord, det är mitt framtida jobb. Utbildningen jag siktat in mig på är på Ky-akademien i Göteborg och det är en väldigt populär utbildning, men jag tycker att jag borde ha chans att komma in. Man blir dessutom som en liten bonus utbildad till resesäljare också och det kan jag absolut tänka mig att göra ett tag, på vägen till drömjobbet.

Mailet jag fick var ifrån Magnus Obel på studentum, en fantastiskt bra sida och man får med lagom långa mellanrum små peppande massmail ifrån denne Magnus om olika ämnen att studera. Gången i december där citatet är taget ifrån hade titeln: Framtiden finns inom rese- och turismbranschen!

Så, nu vet ni. Hur tycker ni det låter? Roligt, tråkigt, galet, skumt, fantastiskt...? Let me know. Inte för att det påverkar mitt beslut, men det är alltid så roligt när ni skriver så jag vet att ni läser. Kram på er (nu tänkte jag lägga in en :lovebunny och insåg att jag ju inte är på buffyforum... farligt att foruma sig för mycket.)

Kommentarer
Postat av: Mogan

Nu känner inte jag dig irl och jag vet inte vad det är du gör nu men det låter som ett bra jobb. Det låter lite som att det skulle passa min syster också, kanske skulle tipsa henne.

2008-01-04 @ 18:11:51
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Kerstin

Låter enormt spännande, jag tror stenhårt på dig stumpan! Och det finns väl ingenting bättre än att resa..? KUL! Håller tummarna!

2008-01-05 @ 09:01:40
URL: http://litenarvid.blogg.se
Postat av: Karin

Låter jättespännande, det vet du att jag tycker. :) Om du känner att det är det perfekta yrket för dig - då ÄR det så Och du blir säkert antagen. :D *Puss*

2008-01-05 @ 10:28:01
URL: http://www.dansflikkan.webblogg.se
Postat av: Therese

Kör hårt och lycka till!!!

2008-01-05 @ 16:18:17
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Magdalena

Mogan: Gör det. Och de som känner mig säger att det låter perfekt. :D

Kerstin: Tack snuttan! Nä visst är det så, tänk att få resa på arbetstid!! KRAM

Karin: Japp, så är det! Måste bara komma in nu. *puss*

Therese: Tack goding!

2008-01-07 @ 14:41:35
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0