Dagens filmtips - Love Songs

Det låter ju fint, men det är nog inget ni kan förvänta er varje dag. Tyvärr räcker inte varken tiden eller ekonomin till att se film varje dag. Men jag skulle önska. Idag har jag iallafall sett en verklig pärla. En fransk film som heter Love songs. En underlig och underbar musikal men fantastiska skådisar och en story som får en att nästan gråta ett ögonblick för att sitta och fånle i nästa. Förutom ett mysigt manus och underbara skådisar så var musiken förtrollande fin. Jag älskar musikalmusik. Jag älskar musik som berättar något. Och den här passade mig perfekt. Jag kommer leta med ljus och lykta tills jag hittar soundtracket. Och filmen kommer inhandlas så fort den kommer på DVD.  

image214image215
image216

Jag ÄLSKAR filmfestival!

Kommentarer
Postat av: Pyggme

Du har verkligen fått mig att vilja se den här filmen, verkar jättebra!

Tycker om din blogg också överhuvudtaget =)

2008-01-27 @ 11:47:41
Postat av: Magdalena

Tack Å! Vad glad jag blir.

Ja jag tyckte verkligen att detta var en riktig pärla. Har hela dagen idag gått och tänkt på den och t.o.m. sjungit lite på en av låtarna trots att jag inte alls kan franska. ;) Funderar t.o.m. på att se den igen när den går på tisdag, men det finns ju så mycket annat att se som jag väl borde satsa på istället antar jag.

2008-01-27 @ 17:05:59
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Mogan

Som sagt på tv-land, jag såg ju den här filmen också. Hade vi vetat om det hade vi ju kunnat träffas. Jag älskade också filmen, hoppas verkligen att den ska kunna gå att köpa på dvd. Det är bra om det är ett internationellt släpp så att det är engelsk undertext med.

2008-01-28 @ 21:34:55
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Magdalena

Ja det var ju lite fånigt. Var du också där själv? Då satt vi isåfall ensamma på var sitt håll i salongen och såg den undebara lilla filmen. Nåja, det är lätt att vara efterklok. Ska lägga upp resten av mina planerade filmer på bloggen senare idag. Blir inte så många tyvärr, men du kanske ska se någon av dem så vi kan ses då. :) Ja engelsk undertext är ett måste. Franska är vackert, men jag kan inte många ord.

2008-01-29 @ 09:37:46
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Mogan

Jag såg filmen ensam ja. Det är lite lustigt att vi varit i samma biosalong utan att ha träffats. Trots att vi har haft kontakt via nätet.

Jag skrev det som kommentar i min blogg men jag kan skriva det här också. Jag såg din lista nu men vi ska inte se några filmer samtidigt. Across the universe ska jag se på torsdag. Men vi kan ju träffas vid något annat tillfälle. Kanske att vi kan försöka anordna en tv-landsträff i Göteborgsområdet? Så får vi se vilka andra som kan tänkas dyka upp.Det är en tanke i alla fall.

2008-01-29 @ 16:14:00
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Magdalena

Ja det var verkligen lustigt. ;)

Det vore jättetrevligt. Om vi drar igång det så vet vi ju att vi kommer iallafall. Och så får vi hoppas att få med några till. :D

2008-01-29 @ 22:39:38
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0