diffusa sjukdomar

Tänk vad mycket konstiga sjukdomar det finns som man inte känner till förrän någon råkar ut för dem. Har en kompis som har, enligt mig, väldigt diffusa sjukdomar. Inget man känner till och svåra att få grepp om. Idag hittade jag dock en kille med en blogg som handlade om just den här sjukdomen. Med en länk där sjukdomen förklarades och det kändes jätteskönt att läsa. Det var som att jag förstod en del av min kompis som jag inte har gjort tidigare. Lyckligvis var hon på msn nu också så vi fick pratat lite om det.

Jag har svårt för att riktigt förstå sjukdomar som är diffusa, som är svåra att diagnostisera och som sitter i huvudet. Hur vet man att det är en sjukdom och inte bara att man är deprimerad? Jag vill förstå. Jag vill inte framstå som en okänslig idiot, men jag behöver konkreta bevis för att kunna ta det 100%igt på allvar. Idag kändes det som att jag fick det och det känns verkligen bra. Just när det gäller J och hennes sjukdomar då. Det är fortfarande mycket annat jag har svårt att förstå.

Kommentarer
Postat av: XY/Atlas

Om det är min blogg du syftar på så kan jag meddela att jag är en kille. : ) Måhända med ett ganska feminint bloggtema - blomma, fågel, fjäril...

2008-03-01 @ 03:56:55
URL: http://mytologi.nu
Postat av: Magdalena

haha. Vet inte varför jag skrev hon. Kanske för att min kompis är en hon... Förlåt för det. ;) Men din blogg är verkligen bra läsning.

2008-03-01 @ 09:29:58
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: anna

svar: låter som en skön kväll :) jag är lite sliten idag men inte så farligt som det borde va haha.

2008-03-01 @ 15:06:45
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0