Valborg

"Vintern raaasat ut bland våra fjällar. Drivans blommor smälta ner och dö..."

Har ingen aning om vad vi ska hitta på imorgon. Mina vänner vill hänga och Andreas vänner vill hänga (mina och Andreas vänner är ju numera gemensamma vänner såklart, men nu förstår vad jag menar), vi får samla ihop dem helt enkelt. Hade vi haft nya lägenheten hade vi kunnat vara där. Grilla på gräsmattan och när det blir kallt hänga i det underbara kök/vardagsrummet. Men nu blir det för omständigt med alla trappor och grejer.

Så nu lutar det åt antingen grillning osv hos en av mina vänner i en lägenhet i GBG, eller samma aktiviteter hos en av A's vänner i hans hus i Onsala.

image555
När man bildgooglar Valborg dyker det upp en miljard bilder på stora majbrasor. För mig som Göteborgare känns det mycket ovant. Aldrig har jag sett något sådant på Valborg.. men vad trevligt det vore. För mig är Valborg snarare;
image556
Cortegen. Såg den varje år i många, många år i rad.

Om jag ska vara ärlig så minns jag inte ens vad jag gjorde på Valborg förra året...

Vad ska ni hitta på imorgon?

Kommentarer
Postat av: anna

cortegen känns överskattad. alltid så mkt folk och så ser mani nget :P

vis ka grilla och festa :)

2008-04-29 @ 13:56:37
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: Mogan

Valborg i Göteborg skiljer sig verkligen från övriga Sverige. I gbg är det väl vanligare med påskbrasa.

Jag gillar inte alls cortegen, tycker bara den är töntig. Jag föredrar faktiskt första maj.

2008-04-29 @ 16:11:26
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se
Postat av: Karin

Har du aldrig sett en majkase på Valborg!? En annan är uppväxt med det. ;) Jag har däremot aldrig sett en cortege på Valborg.

2008-04-29 @ 17:24:42
URL: http://www.dansflikkan.webblogg.se
Postat av: Pyggme

Hade ingen aning om att man inte hade majbrasa i Göteborg! Just brasan var väl det enda förutom vännerna som jag saknade när jag missade Valborg förra året, då jag var i Australien. Jag hade planer på en liten eld nere på stranden men det blev inget av med det!

I morgon ska jag jobba hela dagen dessvärre, men hoppas hinna ner till kompisarna innan brasan kommer igång (och all mat är uppkäkad). Hoppas ni får trevligt!

2008-04-29 @ 17:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0