helgens bravader

Vilken dag vi hade igår. Helt fantastiskt! M blev sjukt överraskad när vi plötsligt stod i hennes hall allihop när hon stod och rensade kylskåpet. Skriver mer om det imorgon, för det är alldeles strax läggdags.

Idag sov jag länge (typ halv 11), även om Maja febrilt försökte få mig att gå upp vid flera tillfällen. Men A var schysst och tog ut henne ur sovrummet de flesta gångerna. Sedan har vi ätit McDonalds (älskar det när jag är lite småbakis, vi började ju gårdagen med bubbel vid 10 tiden så lite bakis har jag allt varit, men tog det ganska lugnt under kvällen så det har inte varit så farligt) kollat på film och sedan har jag tvättat 7 tvättar och rensat mina garderober. Känner mig otroligt stolt över mig själv. Men allt sånt där är så mycket lättare att ta tag i när man vet att man har belöningen i den nya lägenheten. 7 tvättar... jo vi har samlat på oss ett tag. Vi tvättar någon gång i veckan, men det är inte tillräckligt när man har en liten tjej som har slutat med blöja på dagarna. Hemma går det jättebra, men på förskolan är det nog så roligt att det är lätt att glömma att gå och kissa. Och här hemma frågar vi ju henne ofta, på förskolan har de ju 18 andra barn att ta hand om samtidigt. Men nu är allting tvättat. Hur skönt som helst. har bl.a. haft 3 filtar som legat jättelänge eftersom det inte direkt är prio 1. Allt sådant är rent och det är hur skönt som helst. För att inte tala om mina nystädade garderober. Underbart! Hoppas jag kan vara lika duktig imorgon så kan nog mäklaren komma på onsdag och fota lite grann.

Jag är inte alls sugen på att lägga mig. och verkligen inte sugen på att gå up tidigt imorgon. Man borde vara ledig måndagar också.

Men jag måste. så god natt på er och sov gott.

//M

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har varit duktig. Jag borde oxå städa

2008-04-07 @ 07:07:06
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Magdalena

Tack Maria. :) Jo, man borde ju göra det oftare... Ska bli bättre i nya lägenheten iallafall. det MÅSTE jag bli. Den är för fin för att stökas ner. ;)

2008-04-07 @ 09:28:54
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Kerstin

Åå..tänk att ha så roligt att man glömmer att gå och kissa. :-D Sött!! Hon är duktig, lilla Maja.

2008-04-07 @ 09:48:59
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0