Fel telefonnummer

Idag när jag skulle ringa vår fastighetsskötare eftersom det är stopp i vårt avlopp till badrummet (och hur vi än försöker så händer det ingenting...) utspelade sig följande konversation;

Kvinna: "Hej det är Kicki!"
Jag tänker förbryllat för mig själv, det var ett underligt sätt att hälsa när man ringer till en bostadsrättsförenings fastighetsskötare.
Jag: "Eh... hej. Jag heter Magdalena och jag bor på (insätt min adress)."
Kicki avbryter mig: "Du har alltså kommit till en privatperson".
Jag: "Oj då. Men..." Jag förstår ingenting. Ringde jag fel nummer? Tittar på displayen... nej det stämmer.
Kicki: "För du ska till någon bostadsrättsförening va?"
Jag: "Ja precis. Har jag ringt xxx xx?"
Kicki: "Ja. Jag måste ha fått deras nummer. För de måste ha bytt..."
Jag: "Oj oj. Ursäkta. Vad konstigt."
Kicki: "Ingen fara alls."
Jag: "Ja jag får leta reda på rätt nummer då. Tack. Hej då"
Kicki: "Hej då!"

Kicki var jättetrevlig, men döm om min förvåning när numret till vår fastighetsskötare som står i den fina pärmen vi fått inte stämmer.


Kommentarer
Postat av: Jenny

ja det kan jag tänka mig. =) riktigt sköna var de också, har faktiskt haft dem på mig hela dan idag. varit ute mycket och det är extremt mycket slask så det var välbehövligt. =)

nej man brukar ju tappa det där med att längta jättemycket efter ett tag. så jag glömmer nog det snart också. =) men inte än, vill verkligen veta vad som händer sen!

2008-04-09 @ 21:22:43
URL: http://ynnejj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0