Fanfic tips

Jag läser inte mycket fanfiction. I somras när Veronica Mars precis blivit nedlagd så läste jag ganska mycket, och en hel del var ganska bra. Men inget har varit lika bra som det som en amerikansk tjej/kvinna som kallar sig för LoVefan4ever skriver. Det är de enda fanfics (förutom M & S) som jag läser numera. Fick precis ett mail om att hon hade skrivit en ny och den var lika fantastisk som de tidigare.

Den första hon skrev heter Realization of a Lifetime och utspelar sig efter seriens sista avsnitt. Den är i 18 kapitel och helt fantastisk.

Den andra heter Fractured dreams och har än så länge bara ett kapitel. En framtidshistoria där Veronica har valt Duncan. Som jag skrev till henne så är den klockren även som enkapitelshistoria. Men som det LoVefan hon är så vill hon inte lämna det så och jag längtar till fortsättningen.

Den tredje och alldeles färska heter Leaving regret behind och är fullständig historia på bara 1 kapitel. Den utspelar sig 2 år efter seriens avslut. Magisk!

Kolla in här och läs och njut.

Det är extra roligt att kommentera det hon skriver eftersom jag vet att hon verkligen läser kritiken och tar till sig den. Vi har mailat med varandra litegrann och hon är jättetrevlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0