den här är bra med

"Vad är grejen med "fråga personalen"-skylten?


När man har plockat ihop lite kläder i en klädbutik och känner sig redo att gå in i provrummet för att prova, då möts man ofta av skylten:
"Vänligen fråga personalen innan du provar"

Vaa??!
Varför då?
Vad ska de säga?

1. Nä du, det där skägget och den allmänt skurkaktiga uppsynen är ingenting jag vill ha i mitt provrum!
2. Har du verkligen råd med de där jeansen? Du vet väl att de kostar 1300...
3. Jag tycker inte det verkar trovärdigt att du ska ha den där rosa toppen. Det är inte alls din stil.
4. Ett plagg i taget, tack.
5. Nej. du får inte prova!"


Detta har jag funderat över MÅNGA gånger. Senast igår när en vänlig dam som ville prova men det inte stod någon där, gick till kassan och lite ursäktande frågade: "Är det okej om jag provar den här?" Jag tänkte direkt, men är hon dum eller? Men det står ju ALLTID skyltar som säger att man ska säga till personalen innan man provar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0