Bloggtips - "Vad är grejen"

Återigen har Therese tipsat om en rolig blogg. Hon fick mig att hitta bloggkommentatorerna och nu även den här fantastiskt roliga bloggen. Vissa inlägg är helt klockrena!

Skrattar så jag gråter åt vissa inlägg.

Snooze funktionen till exempel är så jävla bra.

jag vet inte hur jag länkar till enskilda inlägg hos honom så här kommer det:

"Vad är grejen med snooze funktionen?

Varför har de uppfunnit en funktion på väckarklockan som känns så rätt på men som ändå är så fel?

När man går och lägger sig på kvällen ställer man väckarklockan på en tid som man tycker känns lagom i förhållande till den tid man ska iväg. Då är man kanske lite trött, men man har ändå möjlighet att fatta en hyfsat beslut.

När man sen vaknar på morgonen är man helt groggy, förvirrad och inte kapabel till att tänka på något annat än:
"Jag vill sova MEEEEEER".
Då trycker man förstås på snooze-knappen 22 gånger och väckarklockan ger tillslut upp, man vaknar klockan 09.14 - en timme och 14 minuter försent.

Tack för ännu en förstörd dag, käre uppfinnare av snooze-knappen!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0