Raindrops keep falling on my head

Idag är det ett så vidrigt väder att jag på allvar funderade att vända hem när jag var på väg till tåget. Det blåste och regnade och det var kallt och blött. Men jag trodde inte min chef skulle godta att jag inte kom till jobbet pga vädret så det var bara att traska vidare. Dock funderade jag på var gränsen går. Den där dagen, 17 november 1995 när det var snökaos här på västkusten och skolorna stängde... Då var jag redan påklädd och skulle gå till skolan. Men mamma och pappa stoppade mig. Önskar det kunde komma en sådan där dag igen. Hur fantastiskt var inte det att vara ledig en dag mitt i veckan hela familjen. Jag och min ena syster var ute och åkte pulka och sedan hade vi och pappa Star Wars maraton. Härligt!
image203
Googlade snökaos och det var det här som dök upp.

Längtar faktiskt efter snön. Nu är advent snart här och eftersom jag inte arbetar som brevbärare i år kommer jag att kunna njuta av snön helt och fullt. Minns att jag på mammaledigheten insåg att jag inte kunnat njuta av snön på flera år pga mitt jobb som cyklande brevbärare. För det kan jag berätta... att det är inte kul. Men i år får det gärna komma mycket snö och vara under hela december så vi kan åka pulka, bygga snögubbar, snölyktor och andra härliga vinterlekar.

Kommentarer
Postat av: Karin

Sådär såg det ut här uppe för ett par vintrar sen. Fan, som vi skottade snö. Okej, snö är mysigt, men det får vara nån måtta med det. Såna där mängder ligger ju kvar till sensommaren. Nästan. *asg*

2007-11-29 @ 09:37:12
URL: http://www.dansflikkan.webblogg.se
Postat av: Maria

Vi har en massa snö. Vill du ha?

2007-12-02 @ 11:23:38
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Magdalena

Vi är ju inte lika bortskämda med snö här nere som ni är. Så kasta gärna hit litegrann. ;)

2007-12-03 @ 08:48:44
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Kerstin

Åh, Star Wars maraton...me like. Det hade jag o brorsan för många år sen när han fick filmerna i julklapp. Hade aldrig sett dem. NICE med uppdatering av bloggen stumpan, oiiiiiiii! Glömde ju länka till dig ang den där önskestafetten...svara om du har tid o lust. Ang bebisen, har glömt att maila även det. Nu grinar A, återkommer. KRAAAAAAAAM

2007-12-05 @ 10:40:37
URL: http://litenarvid.blogg.se
Postat av: Maria

he he sure jag delar gärna me mig

2007-12-06 @ 07:39:27
URL: http://www.mariachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0