Napp till tomten

Jag har pratat en del med Maja om att sluta med napp. Hon är inte riktigt redo, men hon vill gärna vara det. Det är så tydligt hur hon vill vara en stor tjej. Hon ber att få ta av sig blöjan för att kissa på pottan (inte varje gång, men ibland), hon vill torka sig själv när hon bajsat i blöjan (inte helt skojigt eftersom det lätt blir något kladdigare än tänkt, men hon får hjälpa till iallafall) och när vi var på Tomtarnas värld på Jul på Liseberg i söndags så kunde man lägga sina nappar i en skål till tomten. Jag frågade Maja återigen om hon ville ge sina nappar till tomten och hon tog snabbt nappen ur min hand och kastade den i skålen. När hon såg att jag hade en till så ville hon ge den också. Jag förklarade för henne att isåfall har hon ingen napp sedan. Hon funderade en stund och sedan kastade hon i den nappen också. Min stora stora flicka! När hon frågade efter nappen en stund senare så sa jag att "Du gav ju den till tomten, det kommer du väl ihåg" och då nöjde hon sig med det. För att det inte bara skulle kännas som ett stort hål i min stackars flicka (som är så napptokig att hon helst vill ha 5 st jämt) så fick hon välja ett gosedjur på liseberg.

Vi har fortfarande nappar hemma, men hon accepterar numera att vi gett "dagnapparna" till tomen så att hon bara ska ha napp när hon sover. Världens bästa tjej. (kortet är nog ett halvår gammalt dock.. har inget nyare på jobbet)

image202


Kommentarer
Postat av: Maria

Jätte söt dotter :)

2007-12-02 @ 11:22:07
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Magdalena

Tack. :)

2007-12-03 @ 08:49:07
URL: http://makane.webblogg.se
Postat av: Kerstin

III vad sött - vad duktig hon är!! *rörd*

2007-12-05 @ 10:43:42
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0