YES!

Måndagen efter ytterligare en superlyckad 30årsfest! Denna gången uppe i idyllen Nora och det kändes verkligen som om sommaren var här när man befann sig i en vacker sommarstuga precis vid sjön och man lekte 4 kamp och hoppade säck och hade dragkamp. Härligt! :D Träffade några kända ansikten som det var jättekul att träffa igen och även några nya jättehärliga människor. Och att träffa systern och J är ju alltid lika fantastiskt. Svårt att vänja sig vid att de bor i Sthlm och man bara kan träffas alltför sällan... Men desto härligare när man faktiskt gör det. Fick dessutom massa beröm för mina smycken, hade halsband, armband och ring på mig och gav ett par örhängen till M, och jättemånga kommenterade hur fint det var. Att kunna säga att man gjort det själv kändes väldigt bra. *stolt*

Igår när vi hämtat vår lilla skrott som hade varit hos farmor så satte vi igång nintendot och jag hade rätt, wii play och sports är ofantligt roligt när man är 2. Det roligaste var när jag och A stod och spelade Tennis mot varandra så satt Maja som ett litet ljus och tittade på med ett jätteleende. Efter en stund började hon liksom vi att veva med armarna och ropa "Heja" eller "JA", eller till min stora förvåning "YES". Whaaat? Ha ha min dotter har innan hon fyllt 2 lärt sig sitt första ord på engelska. Stolt mamma eller vaddå?! Gång på gång när hon matade mig med jordnötsringar (hon älskar att mata mig, får henne att känna sig stor tror jag. :) ) sa hon "YES". Hihi, hon är underbar den ungen.  Och trots att man kanske inte känner sig som världens bästa mamma alla gånger när hon för tredje dagen i rad får korv till middag (hennes favoriträtt visserligen, men kanske inte det mest näringsrika) så märker jag ju att hon mår bra. Och då känner man sig som en rätt bra mamma ändå. Det är svårt att hinna göra allt. Det är svårt att jobba heltid och städa lägenheten och laga mat och leka med Maja och träna och samtidigt ha ett socialt liv. Då får man ibland ta lite genvägar. Jag sitter hellre och bygger Lego med maja och kokar en korv till henne, än att lagar något näringsriktigt rätt och inte hinner få kvalitetstiden med henne innan läggdags. Nu ska ni inte tro att stackarn får korv varje dag, så illa är det väl inte riktigt. Men jag kan få lite ångest ibland att jag inte står och rullar köttbullar och kokar potatismos varje dag. Mums. vad det lät gott. Ska nog försöka göra det någon dag i veckan här... Gjorde jämt sådant förr.... man hade så mycket mer tid när man inte hade barn... men så mycket roligare tiden är nu.. ;D

Hungrig som en varg så nu ska jag hugga in på min couscous sallad med tandorikyckling. (visst låter det lyxigt.. inte alls som om jag köpte den snabbt i väntan på tåget på pressbyrån i morse. ^^)

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0