papper, papper, papper

Idag är det full rulle på jobbet. Efter en vecka sängliggandes så möttes jag av följesedlar och fraktsedlar högt och lågt över hela skrivbordet. Det var bara att hugga in. :) Jag är ju lite knäpp kanske, men jag älskar att ha mycket att göra. Älskar när det bara är att gå på nästa grej direkt när man är klar med den första. Men det är klart, det är ju skönt när det lugnar sig lite så man hinner andas iallafall.

Åt en riktigt smaskig lunch idag. Har ju hela kylskåpen fulla med grönsaker efter lördagens uteblivna fest (tänkte bjuda på kycklingsallad...) så idag blev det en sallad utan dess like. MUMS, och dessutom nyttigt. Älskar när det är så. Alldeles för sällan som nyttigt är lika med gott. Jag är ju en sån där som är svag för snabbmat. Jag tycker verkligen att det är gott. Plus att det går fort och inte är så jättedyrt. Men det är klart att det är ju billigare att ha med sig lite sallad varje dag. Herregud vad tråkigt dock. Jag har ätit på ett lunchställe här i närheten många av de luncher jag haft sedan jag började här. Det smakar jättebra, men det känns faktiskt fetare än t.ex. McDonalds tycker jag. Om det stämmer vet jag inte, men det är tyngre liksom.

När denna förkylningen släppt och det som känns som en nackspärr gjort detsamma så ska jag sätta igång med träningen igen. Har hört av svärmor att de har köpt in någon fiffig maskin på stället jag har träningskort (betalat i snart ett år och gått kanske... 10 ggr... Starkt jobbat!) där man tränar i 15 min och det är som ett helt pass. Sånt gillar jag. :) För jag förstår ärligt talat inte var man ska hitta tiden att träna. Jobbar 8-17 varje dag med ca 40 min pendling en väg. Min lilla somnar vid halv 8 (hon borde iallafall för att orka upp dagen efter), om jag skulle träna efter jobbet, alltså typ 6, ett pass på en timme. så kommer jag hem precis när hon ska sova. Kul?! Om man då dessutom vill fika med kompisar och ha någon liten hobby, hur ska man hinna?? Förstår inte hur vi ska få in det där med syskon till Maja... hur ska man hinna med 2 när man knappt hinner med 1? Visserligen klättrade jag på väggarna i slutet, men vad mycket tid man hade som mammaledig. kommer nog njuta mer med bebis nr 2. Jag var för rastlös med Maja. Ville tillbaka till jobbet efter ett halvår. Jaja... tid kommer man nog alltid ha lite ont om, det är bara att göra det bästa av situationen. :)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Iiih!!! Glömde ju: GRATTIS i efterskott stumpan!!! Hoppas du hade en bättre födelsedag än vad jag hade, hä hä hä. Jaaaa - kommer ju hem!!! Har varit lite snurrig på sistone, men lita på att jag skulle hört av mig. Nu gör jag det här istället - vill absolut ses!!!! ÅH VAD KUL!!!!! Åker imorgon och stannar iallafall till på söndag, beror lite på hur det går här hemma ( har ju sju små kattungar i köket...host ). Kan du ses ngn dag????????? KRAM!!!! Hälsa lillan ( oj vad många utropstecken det blidde....).

2007-05-15 @ 09:57:52
URL: http://litenarvid.blogg.se
Postat av: Karin

Grattis i efterskott, gumman! Ledsen att jag glömde gratta dig på födelsedagen... *skäms* But you know that I love you! Puss!

2007-05-15 @ 10:01:49
URL: http://www.dansflikkan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0