... men det var längesen nu...



Så här såg de ut när jag föll, handlöst. 11 år gammal fick jag mina första idoler och min första kärlek. Arvingarna vann svenska melodifestivalen 1993 med Eloise och jag som tidigare knappt lyssnat på musik satt som klistrad. Det var starten på en idoldyrkan så stor att jag nu efteråt nästan blir rädd för mig själv. Jag la mitt liv i Arvingarnas händer. Det som inte rörde dem var inte vidare intressant. 1993 började det, 1995 nådde det en kulmen och 1996 började det klinga av. 1996 fick min mamma diagnosen cancer och då sattes liksom allting i rätt perspektiv. Jag kunde inte fortsätta leva för 4 killar som knappt ens visste vad jag hette. 1996 var också då Date (på den tiden Släktingarna) kom in i mitt liv och jag kan inte förklara i ord hur viktiga de var för mig det året (och alla efterföljande år förvisso). Cancern tog min mammas liv, jag var 15 år och visste varken ut eller in. Alla man mötte bemötte en med sorg, vilket ju var helt naturligt. Men killarna i Date visste inte om att mamma dog vilket innebar att de var som vanligt. De sken som solar när man kom och gav mig massa uppmärksamhet men det hade ingenting med sorgen att göra. Det var en skön paus mitt i allt och det hjälpte mig jättemycket att komma vidare. Man kunde plötsligt le, om så bara för några timmar. Jag saknar mamma mer för varje dag som går, men sorgen är uthärdlig på ett helt annat sätt än den var då.
image45
Jag och mamma, världens mest fantastiska människa. Mamma du fattas mig!

I vilket fall så betyder både Arvingarna och Date otroligt mycket för mig fortfarande. Jag tycker fortfarande att Arvingarnas musik är bra. Det finns inget bättre att städa till. :) Och jag hoppas att jag inte komma släppa dem helt. De är en sorts trygghet. Date vet jag att jag aldrig kommer släppa. De killarna har jag ju faktiskt komma nära på´helt andra sätt än Arvingarna och jag kommer inte tillåta mig att låta dem försvinna ur mitt liv. Även om det är orginal bandet Henrik Göranson, Jan Lindberg, Anders Larsson (den förste ^^) och Johan Fransson som för mig är Date så tycker jag att Anders Larsson (Jake) & John Plahn gör ett fantastiskt jobb och det är en fröjd att se date igen.

En bild på Arvingarna i dagsläget lånad av deras hemsida www.arvingarna.nu


Kommentarer
Postat av: Karin

Gud, så fint skrivet! Mycket gripande... *Puss & Kram*

2007-05-18 @ 17:11:54
URL: http://www.dansflikkan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0