aaaaaaaatcho

så sitter man här igen, hemma ifrån jobbet med rinnande ögon och näsa. Ett ömmande huvud, en skavande hals och en evinnerligt irriterande hosta. Feber börjar iallafall ge med sig. Jag gjorde ett tappert försök att jobba i måndags. Ha ha säger jag. klarade av 2 timmar och 20 min, sedan blev det tåg hem igen. Och febertermometern visade att jag gjort rätt som åkte hem. Hoppas inte att jag smittade någon. Försökte hålla mig på avstånd den lilla tid som jag var där. Iallafall så har den lilla varit dålig över helgen. mellan 39 & 40 graders feber i tre dagar. Men idag är hon på förskolan igen. Var skönt att vara hemma och kunna vara sjuk, Igår fick jag ju ta hand om henne också. Visserligen var hon feberfri och pigg som en mört, men det var nästan ännu jobbigare eftersom jag var bosatt i soffan och frös och svettades om vart annat. Nåja, idag har jag tittat på avsnitt efter avsnitt av Veronica Mars. Det är också skönt med att vara själv. Att inte bara behöva titta på Pippi långstrump och spöket laban och någon underlig film ifrån fisher price som medföljde senaste vi föräldrar. Maja älskade den! tyvärr så har den redan gått sönder då maja har en förmåga att tycka att cd & dvd skivor är väldigt roliga leksaker. Och eftersom det var en gratisskiva var varken mamma eller pappa så noga med vad hon gjorde med den. Iallafall VM hela dagen. Och avsnitt 17 har nu sänts! Återigen GAAAAH vad bra den är. :D Den kan bara inte läggas ner. Apropå det måste jag in och kolla om det har kommit några nyheter om det. Man blir ju bortkopplad ifrån världen när manbara ligger hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0