Filmaffär god affärsidé?!

Tänk att det inte finns en enda filmaffär i varken Kungsbacka eller Mölndal!? Laddar folk ner så mycket att det inte går runt eller vad är det frågan om!?! I söndags fick jag megasug efter säsong 2 av Beverly Hills som släpptes tidigare förra veckan. Tyvärr var klockan efter 16, det innebär att Åhléns som har utan tvekan bästa dvd utbud hade stängt (dessutom är de inte direkt billigast i världen när det gäller film och musik.. ) Jag gick över hela kungsbacka stad, nåja kungsmässan som var det enda som hade öppet, och ingen hade Beverly Hills. Ahmen kom igen, den är ju ny (dvd'n alltså, inte serien *ler*) och otroligt populär, ta in något ex iallafall!
 Så i måndags efter jobbet så gjorde jag Mölndal istället, samma jakt, samma resultat. Nä inte heller i Mölndal gick Beverly Hills 90210 att få tag på. Vad rör jag mig i för hålor?? Dessutom var det ösregn, och jag missade ett tåg så jag kom hem jättesent. Jag var iallafall såpass smart att jag gick till Åhléns Kungsbacka på vägen hem, och givetvis, där stod boxen och hånlog mot mig med den läskiga 499:- prislappen. Men som det fan man är så köpte jag den glatt och sprang vidare mot Hemköp i ännu värre ösregn och köpte lite fläskfilé och tillbehör som vi lagade till när jag kom hem.

Åh vad bra det är ändå. Såg bara första avsnittet i måndags, och igår hade vi ju familjemys och då passade det inte som underhållning ^^, men mmm vad jag längtar efter resten.

Iallafall så var ovanstående inte första incident som gjort att jag velat öppna filmbutik i Kungsbacka. Det är vansinnigt att man inte kan få tag på Dvd filmer och tv-serier på ett enkelt och inte alltför svindyrt sätt. Så vad säger ni bloggläsare, köper folk inte DVD längre?! Själv, och det vet alla som varit hemma hos oss, älskar jag DVD. Älskar att ha dem hemma och bara kunna välja och vraka... och jag tycker inte att det är lika kul att ladda ned. Visst det är billigt och smidigt, men jag vill ha fodral och extra material och dessutom så känns det bättre att veta att man faktiskt har betalat för det man ser och stödjer filmindustrin. :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Magda, är du en smula bitter, månn tro? P g a det klena utbudet av filmbutiker, menar jag. ;)
Hedesunda? Nej, det ligger kanske 11-12 mil härifrån... inte så hiskeligt långt med andra ord. Jag jobbar antagligen då, annars hade det varit intressant att åka på det. *ler*

2007-07-04 @ 17:47:17
URL: http://www.dansflikkan.webblogg.se
Postat av: kola

jag köper alltid mina filmer på nätet, cdon.com, ginza.se eller megastore.se...eller vilken helst som har det bästa priset. Självklart krävs då lite tålamod att vänta, men dem flesta brukar vara ganska snabba på att skicka om det finns inne. Ibland kan man tillomed få den dan efter om man beställer före en viss tid.
Men håller med, det borde finnas en supervälsorterad filmaffär. Tänk bara på alla cdaffärer som fanns förrut, som självdog med internet. Men jag tror det är en obefogad rädsla. Liksom du och jag, finns det säkert många andra som uppskattar äkta fodral och sånt.
kramar

2007-07-05 @ 06:29:26
Postat av: Maria

Den här stan är väldigt ofta seg me saker oxå. Både film och skivor

2007-07-05 @ 10:04:57
URL: http://mariachen.blogg.se
Postat av: Karin

Men åh, vad underbart roligt det vore att träffa dig igen! Kollade schemat
men jag jobbar tyvärr hela veckan. :-/ Jävla skiiiit!! *gråter krokodiltårar*

2007-07-05 @ 10:42:00
URL: http://www.dansflikkan.webblogg.se
Postat av: Kola

http://www.movieline.se/
Det finns ju faktiskt en helt otroligt välsorterad filmaffär här i Göteborg, mittemot packhuskajen ungefär. Varit där nån gång?
Det dem inte har i film är inte värt att se, dem är även väldigt gulliga o kan beställa in om man saknar någon titel.

2007-07-05 @ 22:31:34
Postat av: Karin

Nä, tydligen så kan man inte få allt... *sucka* Får ju ångest när jag tänker på att inte kunna träffa dig när du kommer vara i närheten (relativt nära i alla fall ;). Men vet du, får du ett ryck och vill komma till Hudiksvall nån gång framöver, så tveka inte! Jag har fått en egen lägenhet fr o m den 1 augusti; 57 kvadrat och stor balkong, bara för mig! *ler*

2007-07-06 @ 09:13:21
URL: http://www.dansflikkan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0