Film vs Japan

Börjar med att svara på ditt inlägg Kola :D Klart jag varit på movieline (fd melodyline). Var t.o.m. på deras nyinvigning när de blev movieline, och vi har väl varit där tillsammans?! :) Men jag åker inte dryga 3 mil för att köpa en film... Visst  är jag i Göteborg så kan jag ju sticka dit, men det är ju en annan sak. I Göteborg finns väl dessutom rätt många affärer med välsorterat filmutbud. Min irritation gällde just när man bor i Kungsbacka; att man då ska behöva åka till Göteborg för att köpa film. GALET enligt min åsikt. Sedan är Movieline en mycket bra och välsorterad affär. Men jag tror nog ändå inte riktigt på konceptet filmaffär, iallafall inte bara film.. kanske om man kunde ha något mer...

Min dröm vore ju en affär med inriktning på Japan. Fatta hur grymt det skulle vara, som en av affärerna i underbara Akihabara (älskar hur japanerna säger det :D ooh flashbacks till tågresorna i Japan... TOkyo, Akihabara, Ueno... *lääängtar*) med film, musik, dockor, kläder, spel, prylar till bristningsgränsen, allt med underbara manga och animé karaktärer. DET skulle jag vilja öppna.
image145
SÖT Last exile docka. Sådant skulle jag vilja sälja. Skulle tillräckligt många köpa det i Sverige?! Får väl flytta till Japan annars. Jäklar vilken dröm det vore. Bo i Japan - fantastiskt! Måste ta upp mitt japanskalärande igen.
image147
Denna underbara bok (bild lånad av amazon.com) köpte jag i Japan och är ett otroligt roligt sätt att lära sig japanska. Detta är den första av flera böcker. Mycket bra priser på Amazon.com, någon som vet hur det är med tull när man handlar därifrån?!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh, mina bröder läste mkt manga förut...tycker också det är roligt, men mest pga av att jag skulle tycka det vore sååå roligt att kunna teckna så. *avundsjuk* Hoppas du har det bra stumpan, och självklart skall A studera i Ksd - fniss! Hurraaa!!! Fast solen skiner inte alltid här...på senare tid har det regnat konstant. Skittrist. Idag verkar det dock bli sådärväder. Du jobbar denna veckan antar jag? Vi skall storhandla, inte så kul när man ej är på humör. Stor kram så länge, hoppas vi ses snart igen ( inte om fem år iallafall... ) :-D

2007-07-09 @ 09:03:56
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0