Family living = glädje

En av mina bästa vänner har börjat blogga, jippie. :) Spana in på kola.webblogg.se

Herregud vad jag önskar att jag jobbade på beting nu som jag gjorde innan. Tänk att bara göra det man ska och sen gå hem. Men detta jobbet funkar ju inte så. Måste vänta på att posten kommer... och det gör den inte förrän vid 5. *snaaaark* Iallafall så ringde A förut och tyckte vi skulle hitta på nåt mysigt ikväll och det ser jag fram emot. Blir lätt att man bara kommer hem och äter middag, lägger Maja och sen sitter vid tv'n eller datorn och inte umgås så mycket.

Tänk om man kunde försörja sig på att blogga. Kanske borde skriva en bok... Jag har faktiskt gjort det. I trean på gymnasiet gjorde jag en bok i specialarbete. En sorts självbiografi som jag döpte till "Efter år av dyrkan". Fick MVG och glada tilrop ifrån min svenska lärare. :D Länge tänkte jag försöka få den publicerad... Det hade ju varit otroligt roligt, men jag tror nog inte att det kommer bli av.

Iallafall så önskar jag just nu att vi bodde i typ Italien eller någon annan varm och lugn plats och att man kunde leva av att skriva och göra smycken och spela musik, och ha tid för att umgås med varandra... är trött på stress och press och jobb mellan 8-5, som i själva verket innebär tid från min familj mellan 7 & 6. Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att pendla till Mölndal. Kom igen, det är ju inte ens långt. Men när man är van vid att ha 5 min till jobbet och att kunna hämta lilltjejen vid 4 på dagarna... så ja... jo... det är jobbigt.

image139
Per & Jennie med sina döttrar i Italien. Från ett reportage i Family Living som fick mig att längta ännu mer till en lugnare och skönare tillvaro. :) Bild lånad av www.familyliving.se

Apropå Family living, riktigt riktigt bra tidning. Jag har tyckt att den ser så ful ut. Jag gillar inte loggan och har tyckt att den ser slarvig ut. Men i Karlstad på Lagerhaus kunde man köpa 2 nr för 22 kr så då kunde jag inte låta bli. Och vad förvånad jag blev. Läste sida upp och sida ner och kunde inte lägga ner den. Otroligt inspirerande och roliga reportage och små notiser. Här har de definitivt hittat en prenumerant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0