den där hemska platsen...?!

idag var dagen vi (nåja vi och vi, men man påverkas ju av vad alla andra säger) fasat för. Dagen då vi skulle besöka det där stället som alla med lite skrämda uppspärrade ögon pratar om. det var dags för... uppsamlingsförskolan!! Det är stället där de stackars barn vars föräldrar faktiskt jobbar under juli månad får vara. Lite orolig var jag allt, även om jag vet att vår dotter funkar i alla situationer och gillar läget i stort sett jämt. Men idag slog hon banne mig rekord. Här kommer vi (vi lämnade henne bägge 2 för att verkligen se till att... ja jag vet inte varför faktiskt.. ) en kvart innan tiden hon egentligen börjar (och med ytterligare en halvtimme till mitt tåg skulle gå) eftersom det stod på lappen att man skulle ha gått om tid eftersom man inte kunde ha någon inskolning. Vi kommer in och hälsar på fröken, en helt främmande människa för Maja och inne i lekrummet rusar 5 stora pojkar (5-6 årsåldern skulle jag tro) runt och ser ut som rockstjärnor på ett hotellrum. Kastar saker och sig själva lite varstans. Men vill min lilla 2årig vara i min famn och hellre gå hem? Nej nej, hon tittar facinerat på pojkarna, ser en ställning med böcker som är mycket intressant och när hon ser en stor drake i taket säger hon förtjust: "Bollibompa drake!!!" och där kan vi gå. efter ca 7 minuter så är vi helt överflödiga och Maja glömmer nästan av att säga hejdå. Fröken säger att "Maja du får säga hejdå till mamma och pappa". Hon kommer fram och ger oss varsin kram och sedan springer hon snabbt iväg och vi är redan glömda. Hon är makalös! Tänk om man kunde finna sig så i alla nya situationer och med nya människor själv. Ska bli skojigt att hämta henne sen och höra hur det har gått resten av dagen.

Så var det dags för jobb igen efter helgen. Förstår inte hur det är möjligt att helgen kan gå så fort! Har varit en väldigt trevlig helg iallafall. Började redan i torsdags med Transformers på bio med A. Minns inte när vi var på bio bara han och jag innan dess. Mysigt! Filmen var dessutom bättre än förväntat.
I fredags var det middag på mammas pasta med A, Maja, Melissa & Per. Efter det blev det lite wii hemma hos oss och sedan fick vi tag på lite barnvakt i sista sekund och det blev en bio till, Die hard 4.0. Också bättre än förväntat faktiskt. Jag är inget stor action fan, men den var mycket underhållande.
I lördags röjde jag i hallen och det blev riktigt bra. Ena byrån från sovrummet hamnade i hallen och ja, det blev bättre i bägge rummen. *nöjd* Har överhuvud taget ett stort inredningssug och känner att jag har orken också. Måste passa på. Dock lite farligt för vi ska till Ikea idag.. Iii, måste försöka behärska mig så jag inte spenderar alla våra resterande pengar.
I lördagskväll fyllde M's grabb år och det blev fest hos honom, men innan dess hade jag & Mel lite förfest med singstar och drinkar. *MYS* mer sånt! vi hamnade på Nivå när vi gav oss ut, och efter lite nattamat på McDonalds så blev det så att jag stannade hos M&P över natten.
igår hände väl inte sådär jättemycket. Lite wii, film, lek med Maja och annat söndagslugn. A höll sig ifrån datorn i stort sett hela dagen (iallafall då jag var hemma ^^). *hurra*

Oj idag har dagen gått riktigt fort faktiskt. Snart ska vi hämta lilla skrottis och åka till Ikea. :D

Kram på er alla bloggläsare

/M

Kommentarer
Postat av: Maria

Verkar vara en go unge :)

2007-07-09 @ 18:18:58
URL: http://mariachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0