Bland köttbullar och galenskap

Igår smet jag lite tidigare från jobbet eftersom vi hade bestämt att vi skulle till IKEA. Vi hämtade Maja strax efter 4 (allting hade naturligtvis gått jättebra, och en av fröknarna frågade om hon brukade gå på det dagiset !! måste ju innebära att hon känt sig som hemma) och begav oss mot Kållered. Väl framme sår började vi med att äta mat och någonting hände med vår lilla ängel när hon steg in i det stora varuhuset, hon blev spritt språngande galen (Maja-mätt då.. någon med ett väldigt vilt barn tyckte säkert att hon betedde sig jättebra... ). Hon tog av sig byxorna och ville inte alls stå i någon matkö. Och när vi ätit färdigt och skulle börja handla så skulle hon göra allt annat än att gå med oss. Det låter kanske inte som speciellt konstigt uppträdande för en 2 åring med spring i benen, men Maja brukar verkligen inte bete sig så. Så efter ett tag var det bara att ge upp. Varken jag eller Andreas hade ork att jaga Maja över hela IKEA och samtidigt försöka handla så... ja... vi åkte hem. Kändes som världens misslyckande. Men vi fick ju god mat iallafall. :)

Idag är upplägget lite bättre. Jag och Andreas åker till Ikea samtidigt som Maja åker till Liseberg med sin morfar & K. Win - win situation. Även om jag tror Andreas hade velat vara på väldigt många andra ställen hellre än Ikea (han hatar det!). Själv älskar jag Ikea. De har fina praktiska saker som dessutom är billiga. Lovely! Blev lite kär i soffan Tylösand igår, men tyvärr så har vi verligen inget budget till en ny soffa...
image149
Fast gärna med schäslongdel och i en annan färg. Mums. (Bild lånad av www.ikea.com/se)

Bara 2 timmar kvar till försök nr 2. Håll tummarna allihop. :D

/M

Kommentarer
Postat av: Maria

Hålelr me din kille. Hata ikea he he :P

2007-07-11 @ 09:11:16
URL: http://mariachen.blogg.se
Postat av: Anonym

Ikea rocks! Själv har jag en man som oxå älskar det...hä hä. Vad roligt för lillan att gå på Liseberg, jag är inte alls avundsjuk...host host. Själv måste jag somna eftersom fyra timmars sömn INTE räcker för att orka med tre nattpass till - fy vad trist det är att arbeta, he he. jag vill vara mammaledig jämt, hi hi.
Stor kram stumpan - vi hörs och ses!!!!!!!

2007-07-13 @ 12:45:30
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0