åksjuk

Vår lilla dotter är åksjuk. Att då bestämma sig för att åka bil upp till Karlstad kan måhända inte uppfattas som särskilt intelligent. Det kändes iallafall inte så när man varje minut hon var vaken satt och lyssnade efter tecken att det kunde vara på gång. Någon som har några tips mot åksjuka för en 2 åring?
Hon kräktes på vägen upp, men klarade sig faktiskt på vägen ner. Jag tackar Pippi Långstrump. Vi stannade vid Trollhättan och köpte en skiva med Pippi och tack vare lite paus och bra tidsfördriv på vägen ner så gick det utan några incidenter. Skönt!

image126

Hihi googlade åksjuk och bland massa väldigt oåksjuka bilder dök denna upp. Ser ut som jag när jag läser i en bil. Har dock aldrig kräkts av åksjuka, men mår illa så fort jag inte tittar ut. Så det är väl inga tvivel om vem hon har ärvt det ifrån. Satan! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Kanske åksjuketabletter? Eller det kanske inte finns för 2 åringar?

2007-07-03 @ 01:11:49
URL: http://mariachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0